امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری بین فارس و یک شرکت اتریشی

به گزارش مجله همراهان، تفاهمنامه همکاری بین استاندار فارس و مدیران شرکت اتریشی پارس سراگ ورد، امضا و مبادله شد.

امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری بین فارس و یک شرکت اتریشی

به گزارش خبرنگاران، بعدازظهر شنبه 21 اردی بهشت، با حضور استاندار فارس تفاهمنامه تأمین سرمایه و سرمایه گذاری در اجرای طرح های گردشگری خدماتی و صنعتی استان فارس از قبیل مرمت و نگهداری و بهره برداری از اماکن تاریخی استان فارس و مقررات مربوطه احداث سایت بازیافت زباله ایجاد مراکز اقامتی و گردشگری و توریستی در سطح استان با شرکت اتریشی پارس سراگ ورد امضا و مبادله شد.

استاندار فارس در مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه با شرکت اتریشی با بیان اینکه دوستی بین ملت ها همواره پایدازتر و اثرگذارتر از دیگر ارتباطات به ویژه ازتباطات سیاسی است، گفت: صلح پایدار با شناخت از عقاید و فرهنگ ها شکل می گیرد.

عنایت الله رحیمی با اشاره به پیشینه کهن مشترک همکاری بین دو کشور ایران و اتریش، گفت: بیش از 700 سال سابقه تجاری میان دو کشور موجب شده تا پروژه های زیادی در امر سرمایه گذاری و سایر بخش ها با شرکای اتریشی داشته باشیم.

وی با اشاره به مزیت های فارس به عنوان یک ایران کوچک و بهره مندی از تاریخی کهن و مردمی با فرهنگ غنی، اضافه کرد: وسعت زیاد این استان و جمعیت قریب پنج میلیون نفری آن فارس را به یکی از قطب های گردشگری ایران و منطقه خاورمیانه تبدیل نموده است.

استاندار فارس از وجود سه هزار اثر ثبت شده ملی سخن گفت و با اشاره به آثار ثبت شده جهانی فارس و محورهای تاریخی هخامنشی و ساسانی، گفت: شیراز به عنوان مرکز فارس دارای مردمی مهمان نواز و فرهنگ غنی است.

رحیمی در بخشی از سخنانش از صنایع دستی به عنوان نشانه ای از عمق نوع دوستی و بیان اعتقادات یاد کرد و گفت: از گسترش فعالیت ها و سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی و گردشگری استقبال نموده و دولت نیز فعالیت سرمایه گذاران خارجی را تضمین می نماید.

نماینده شرکت سهامی خاص پارس سراگ ورد نیز با بیان اینکه بسیار خرسندیم که در یکی از مناطق مهد صنایع دستی و مرکز فراوری هنر قرار داریم، گفت: مطمئن هستیم با فرهنگ انتقال صنایع دستی و توریسم می توانیم صلح را در جهان به وجود آوریم.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر صنایع دستی دارای ویژگی های خاصی است، تاکید نمود: باید فرهنگ و هنر را انتقال داد و دولت ها را مجاب کرد که به فرهنگ غنی و کهن ملت ها احترام بگذارند.

نماینده شرکت سهامی خاص پارس سراگ ورد سرمایه گذار با بیان اینکه در سایه کارهای تیمی می توان به نتیجه مطلوب رسید، گفت: برای انتقال فرهنگ و هنر به کارنمودهای قوی احتیاج داریم، چرا که به تنهایی نمی توان کارهای بزرگ را انجام داد.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد شهر جهانی صنایع دستی در وین هستیم، تاکید نمود که در این راستا همکاری مشترک و تنگاتنگی با ایران خواهیم داشت.

او همچنین گفت: می خواهیم شرایطی ایجاد کنیم که در جهان در هر خانه حداقل یک صنایع دستی گرانبها وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 208

به "امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری بین فارس و یک شرکت اتریشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری بین فارس و یک شرکت اتریشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید