با در جستجوی فریده طی طریق کردیم

به گزارش مجله همراهان، کارگردان فیلم مستند سینمایی در جستجو فریده بیان نمود: در زمان ساخت این فیلم ما هم مانند فریده طی طریق کردیم و در سرانجام این فیلم به افراد متفاوتی از زمان آغاز آن تبدیل شدیم.

با در جستجوی فریده طی طریق کردیم

به گزارش خبرنگاران آیین افتتاحیه فیلم مستند سینمایی در جستجوی فریده به کارگردانی و تهیه کنندگی آزاده موسوی و کورش عطائی، با حضور جعفر صانعی مقدم مدیرعامل گروه سینمایی هنر و تجربه، مجید درخشانی، گلاب آدینه، علیرضا شجاع نوری، مجتبی میرتهماسب، مونا و مارال فرجاد، عباس امینی، افشین هاشمی، حمیدرضا قربانی، شیرین بینا، پیروز کلانتری، نورا هاشمی و ... شامگاه شنبه 26 آبان ماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار گردید.

پیش از نمایش این مستند، کوروش عطایی یکی از کارگردانان در جستجوی فریده در سخنانی اعلام کرد: پیش از ساخت این اثر نزدیک به 300 نفر از ما حمایت کردند و اگر مشارکت آنها نبود امکان ساخت این اثر به جهت مخارج بالای آن با مشکل روبرو می شد.

سپس آزاده موسوی دیگر کارگردان این فیلم گفت: فریده کارکتر ما در جریان پیدا کردن خانواده اش، طی طریقی را شروع کرد و به کشف و شهود می رسید. ما هم پشت دوربین کاراکترهایی بودیم که در این مسیر به آدم هایی متفاوت تبدیل شدیم. ما انقدر تحت تاثیر این درام بودیم که با تمام وجود در این فیلم کار کردیم و انرژی گذاشتیم.

حسن شبانکاره صدابردار فیلم هم گفت: فراوری این فیلم چالش های زیادی داشت. از مسایل مالی گرفته تا فضاهایی که در آن قرار می گرفتیم. در ایران با چند خانواده برخورد می کردیم و مدیریت کردن فضا کار ساده ای نبود، روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما خوشحالم که این کار فراوری شد.

به گزارش خبرنگاران در جستجوی فریده فیلم مستندی بلند، درباره دختری است در آستانه چهل سالگی به نام فریده، که در کودکی توسط زوجی هلندی از ایران به فرزندخواندگی گرفته شده است. او مدتی است علی رغم مخالفت والدینش جستجویی را برای یافتن پدر و مادر خونی اش شروع نموده و تصمیم دارد برای اولین بار به زادگاهش ایران سفر کند.

این مستند که تا کنون در جشنواره های مختلف و معتبری همچون، جشن سینمای ایران،جشن مستقل سینمای مستند، جشنواره بین المللی سینما حقیقت، جشنواره جهانی فجر و ...به نمایش درآمده و توانسته جوایز متعددی را از آن خود کند.

مستند در جستجوی فریده در جشنواره بین المللی سینما حقیقت جایزه بهترین فیلم هنر و تجربه، بهترین تدوین، بهترین موسیقی و جایزه ویژه دبیر را دریافت نموده است.همچنین جایزه بهترین فیلم مستند از بیستمین جشن سینمای ایران، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از جشن مستقل سینمای مستند، بهترین مستند آموزشگاه سینما سینما و... را تا کنون از آن خود کند.

عوامل فراوری مستند در جستجوی فریده عبارتند از: کارگردانان: آزاده موسوی و کوروش عطائی؛ مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی؛ صدابردار: حسن شبانکاره؛ تدوینگر: حمید نجفی راد؛ صداگذار: انسیه ملکی؛ موسیقی: افشین عزیزی؛ مدیر فراوری و عکاس: شاهین دانشفر؛ دستیار کارگردان: صدف صادقیان پور؛ تهیه کنندگان: آزاده موسوی و کوروش عطائی؛ با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

این اثر را می توان اکنون در سینماهای گروه هنروتجربه روی پرده دید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 105

به "با در جستجوی فریده طی طریق کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با در جستجوی فریده طی طریق کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید