با شناخت درست از شخصیت خود در انتخاب شغل پیروز شوید!

به گزارش مجله همراهان، تست شخصیت شناسی مایرز-بریگز مشهور به آزمون MBTI یک ارزیابی خودآموز است که به افراد یاری می نماید به درکی از خود برسند و بفهمند در چه زمینه ای آموزش ببینند تا بتوانند در جهت شغلی مورد نظر گام بردارند.

با شناخت درست از شخصیت خود در انتخاب شغل پیروز شوید!

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام کارجوپلاس، این تست یک چارچوب برای ایجاد رابطه، مثبت گرایی و دستیابی به رجحان است.

تست MBTI توسط کاترین بریگرز ایجاد شده و بر اساس نظریه شناختی کارل یونگ می باشد که بیان می نماید چهار تابع روانشناختی اساسی وجود دارد که ما بر اساس آن ها این دنیا را می بینیم.

این توابع نشان می دهد که شما فردی درون گرا هستید یا برون گرا. در برخورد با مسائل و جمع آوری اطلاعات شمی هستید یا حسی، شخصیتی احساسی دارید یا منطقی و در سبک راهنمایی با دنیا خارج ادراکی برخود می کنید یا قضاوتی.

پایه MBTI شناسایی ترجیحات ما است که به وسیله منافع، ارزش ها، نیازها و انگیزه های ما راهنمایی می شوند.

با اینکه خود تئوری کاملا پیچیده است، ولی این تست اساسا به شانزده نوع تیپ شخصیتی مختلف تقسیم بندی می گردد و با انجام این تست، تیپی که نزدیک ترین تطابق را با ویژگی ها و توانایی های تان دارد، به شما پیشنهاد می نماید.

دانستن نوع تیپ شخصیتی به وسیله آزمون MBTI می تواند در برنامه ریزی برای هر مرحله، از انتخاب رشته تحصیلی در دبیرستان تا انتخاب اولین حرفه کاری، رشد و پیشرفت در آن و یا حتی تغییر راستا شغلی در آینده یاری تان کند.

اغلب برای افراد سخت است تا نوع کاری که خواستار انجام آن هستند را توضیح دهند یا اینکه چرا در یک زمینه شغلی راحت تر هستند و به نسبت سایران بهتر عمل می نمایند.

تیپ شخصیتی یک ابزار عملی برای آنالیز موقعیت های شغلی است که مناسب شما می باشند، انجام این تست می تواند در شناخت ترجیحات و انتخاب زمینه شغلی مناسب سازنده باشد.

شما می توانید این تست را به صورت استاندارد و رایگان روی اپلیکیشن کارجوپلاس انجام دهید و تیپ شخصیتی خود را بشناسید، همین طور شغل های پیشنهادی برای هر تیپ شخصیتی را مشاهده کنید.

برای دانلود اپلیکیشن کارجوپلاس اینجا کلیک کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 412

به "با شناخت درست از شخصیت خود در انتخاب شغل پیروز شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شناخت درست از شخصیت خود در انتخاب شغل پیروز شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید