بریتانیایی ها به خاطر رای به خروج از اتحادیه اروپا پشیمان نیستند

به گزارش مجله همراهان، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که رای دهندگان بریتانیایی به خاطر حمایت از خروج این کشور از اتحادیه اروپا احساس تاسف نمی کنند و از برگزاری همه پرسی دوم برگزیت نیز حمایت نمی کنند.

بریتانیایی ها به خاطر رای به خروج از اتحادیه اروپا پشیمان نیستند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کورتیس استاد دانشگاه گلاسکو در تحقیقی به آنالیز نظرسنجی های اجرا شده در بریتانیا از زمان برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن پرداخته است.

وی در این باره تاکید نمود: با گذشت 3 ماه از برگزاری همه پرسی برگزیت، نظر رای دهندگان بریتانیایی تغییر چندانی نداشته است. البته مردم در حال تعدیل انتظارات خود نسبت به مساله قطع مهاجرت و اختصاص منابع اقتصادی دولت برای خدمات بهداشت و سلامت هستند.

کورتیس گفت: پیش از همه پرسی، بیش از نیمی از مردم بریتانیا انتظار داشتند تا به دنبال برگزیت، میزان مهاجرت به این کشور کاهش یابد، ولی این رقم هم اکنون به کمتر از 45 درصد رسیده است.

مردم بریتانیا همچنان خواهان محدود شدن جابجایی نیروی کار هستند ولی در عین حال می خواهند این کشور پس از برگزیت به بازار اروپایی دسترسی داشته باشد.

مقام های اروپایی از جمله ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا بارها تاکید نموده اند که محدودیت بر آزادی جابجایی مردم را نخواهند پذیرفت و دسترسی بریتانیا به بازار اروپایی مشروط به قبول جابجایی آزادانه افراد است.

23 ژوئن همه پرسی سرنوشت سازی در بریتانیا برگزار گردید و مردم این کشور در مورد ادامه عضویت در اتحادیه اروپا یا خروج از این اتحادیه تصمیم گیری کردند. نتایج این همه پرسی نشان داد که حدود 52 درصد مردم بریتانیا معادل 17.4 میلیون نفر به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند و 16.1 میلیون نفر نیز با خروج از این اتحادیه مخالفت نموده اند.

فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی شروع خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، فرایند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا شروع می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 843

به "بریتانیایی ها به خاطر رای به خروج از اتحادیه اروپا پشیمان نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیایی ها به خاطر رای به خروج از اتحادیه اروپا پشیمان نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید