بیش از 10 هزار نفر از تروریست های داعش در عراق و سوریه فعال هستند

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، ولادیمیر ورونکف معاون دبیرکل سازمان ملل در امور ضد تروریستی، به شورای امنیت این سازمان اطلاع داده که اعضای داعش آزادانه در حلقه های کوچک بین دو کشور عراق و سوریه در رفت و آمد هستند به طوری که بیش از 10 هزار نفر از آنها هم اکنون در این دو کشور فعالیت دارند.

بیش از 10 هزار نفر از تروریست های داعش در عراق و سوریه فعال هستند

ورونکف گفته که این گروه تروریستی خود را بازسازی و مجددا گروه بندی نموده و فعالیت هایش هم نه تنها در مراکز کشمکش و درگیری در عراق و سوریه، بلکه در بعضی دیگر از مناطق افزایش یافته است.

معاون دبیرکل سازمان ملل اما تاکید نموده در مناطقی که درگیر بحران و نبرد نیستند، فعالیت های تروریستی در کوتاه مدت فرایندی نزولی پیدا نموده است.

به گفته او اقدامات پی گیری شده در بعضی کشورها، برای مقابله با همه گیری کووید-19، از جمله مقررات و محدودیت های رفت و آمدی، به کاهش حملات تروریستی در بسیاری از همین کشورها انجامیده است.

ولادیمیر ورونکف به شورای امنیت گفته است که فرایند حملات فردی یا گروه های کوچک از کسانی که تحت تاثیر تبلیغات آنلاین و مجازی داعش هستند ادامه دارد و بحران ناشی از همه گیری کووید-19 فرصت تبلیغاتی تازه ای در اختیار این گروه قرار داده است.

این مقام سازمان ملل همچنین تاکید نموده همه گیری فعلی، چالش ها و مسائل مقابله با تروریسم را نمایان نموده و گروه هایی مانند داعش در جستجوی راهی خواهند بود تا از بحران های مالی و اجتماعی و سیاسی فعلی سوءاستفاده نمایند.

ناظر ارشد سازمان ملل متحد بر تروریسم، نمونه های مختلفی از فرایند فعالیت های داعش در کشورهای مختلف را مثال زده است؛ به گفته ورونکف، گروه داعش در افغانستان حملات بزرگی در مناطق مختلف انجام داده است و در کوشش برای استفاده از این کشور در راستای افزایش نفوذ در منطقه است.

در اروپا نیز تهدید اصلی افراطی شدن افراد تحت تاثیر تبلیغات در اینترنت توصیف شده است. او از جمله به سه حمله در فرانسه و دو مورد حمله در بریتانیا به دست افرادی که تحت تاثیر داعش بوده اند، اشاره نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1216

به "بیش از 10 هزار نفر از تروریست های داعش در عراق و سوریه فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 10 هزار نفر از تروریست های داعش در عراق و سوریه فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید