کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر آمار روزانه مبتلایان تا ابراز امیدواری ها درباره فراوری واکسن

به گزارش مجله همراهان، در حالی که آمار مبتلایان جدید روزانه در بسیاری کشورهای اروپایی از جمله یونان و انگلیس رکوردهای جدیدی را به دست می آورد، مقام های بهداشتی اروپا از دستیابی قریب الوقوع به واکسن کرونا خبر داده اند.

کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر آمار روزانه مبتلایان تا ابراز امیدواری ها درباره فراوری واکسن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان به عنوان بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده است.

ضربه شدید کرونا به صنعت توریسم برلین

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که بحران کرونا به صنعت توریسم در برلین ضربه سختی وارد نموده است. در نیمه ابتدایی امسال میلادی حتی نیمی از بازدیدنمایندگان مدت مشابه سال گذشته هم به برلین نیامدند.

بر اساس اطلاعات اداره آمار برلین در این دور زمانی حدود 2.7 میلیون مهمان به این شهر سفر کردند که حاکی از کاهش 59 درصدی مسافران بوده است. این رکود در صنعت توریسم برلین از سال 2004 بی سابقه بوده ست. در زمینه کاهش توریسم خارجی خسارت ها بیشتر بوده است.

اقتصاد آلمان تداوم محدودیت ها تا سال آینده را انتظار دارد

اقتصاد آلمان هم به دلیل بیماری کرونا انتظار ادامه محدودیت ها تا سال آینده را دارد. بر اساس نتایج نظر سنجی انستیتو ایفوی آلمان که روز دوشنبه منتشر شده است. شرکت های آلمانی انتظار ادامه محدودیت ها در هشت ماه و نیم آینده را دارند.

رئیس حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان هم وزیر بهداشت را به سهل انگاری بالا در برخورد با بحران کرونا متهم نموده است.

ابراز امیدواری ها درباره دستیابی قریب الوقوع به واکسن کرونا

رئیس انستیتو پاول ارلیش آلمان هم در این باره که در ماه ههای آینده واکسنی برای کرونا در دسترس قرار گیرد ابراز اطمینان نموده است. وی تاکید نموده که اواخر امسال و اوایل سال آینده میلادی در صورت مثبت بودن نتیجه مرحله سوم تست، این واکسن در دسترس قرار خواهد گرفت.

استلا کیریاکیدس، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا هم در تبادل نظر با روزنامه هندلزبلات آلمان ابراز امیدواری کرد که در 6 ماه آینده اولین واکسن کرونا در دسترس قرار گیرد.

این مقام اروپایی تاکید نمود: حتی اگر پیش بینی ها در این باره در نقطه زمانی فعلی خطرناک باشد ما نشانه های خوبی داریم مبنی بر اینکه اولین واکسن کرونا در خاتمه امسال میلادی یا اوایل سال آینده در دسترس خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه البته چنین واکسنی نمی تواند همه مسائل را حل نماید در عین حال گفت: اما چنین واکسنی به صورت مرحله به مرحله به ما اجازه می دهد به شرایط نرمال بازگردیم در صورتی که یک توده حساسی از شهروندان بخصوص در گروه های خطر واکسینه شوند.

کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا در همه جای اتحادیه اروپا گفت: ما شاهد شمار روزافزون شیوع های عظیم و کوچک کرونا در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستیم.

وی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست نموده سریعا با آزمایش، ردیابی تماس ها و جداسازی های فوری منابع شیوع عفونت های محلی را شناسایی نمایند.

ممنوعیت تجمعات ضد محدودیت ها در هامبورگ

شهردار هامبورگ با توجه به رعایت نکردن قواعد کرونایی در اعتراضات اخیرا برگزار شده در برلین از طرف معترضان برگزاری تجمعاتی مشابه در هامبورگ را ممنوع اعلام نمود.

رکورد بالا در آمار مبتلایان روزانه در یونان

کشور یونان هم از رکورد بالا در آمار مبتلایان جدید روزانه به کرونا خبر داده است. یکی از کارکنان دولت یونان از 203 مورد ابتلای جدید روزانه در این کشور خبر داده که بالاترین رکود از زمان شیوع این بیماری در ماه فوریه بوده است.

عبور آمار مبتلایان روزانه در انگلیس از مرز هزار نفر

انگلیس هم از ابتلای روزانه 1062 نفر به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده که بالاترین میزان ابتلای جدید روزانه از اواخر ژوئن بوده است.

برگزاری اعتراضات ضد محدودیت ها در شهر دورتموند آلمان

بر اساس اطلاعات پلیس آلمان حدود 2800 نفر هم روز گذشته در اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در شهر دورتموند آلمان شرکت کردند. پلیس از معترضان درخواست نموده بود که به قواعد فاصله گذاری پایبند باشند. البته به گزارش شاهدان بیشتر شرکت نمایندگان در این تجمع اعتراضی ماسک نداشتند.

ایالت راینلند- فالتز آلمان هم از بیشترین آمار مبتلایان روزانه به کرونا ازماه آوریل خبر داده است.

استقاده اجباری از ماسک در مناطق پرتردد پاریس

پلیس فرانسه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع موج دیگر کرونا در این کشور را در دستور کار قرار داده است و به این خاطر زدن ماسک در مناطق پر تردد در پایتخت این کشور از امروز (دوشنبه) الزامی خواهد شد .

پلیس پاریس هدف از این سیاست را افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پایتخت و حومه آن از اواسط ماه جولای اعلام نموده است.

پلیس با اعلام اینکه شیوع ویروس کرونا در بین افراد 20 و 30 ساله درحال گسترش است از مردم فرانسه خواست تا به توصیه های های پزشکی توجه نمایند.

روز آدینه، فرانسه 2882 مورد جدید تایید شده ابتلا داشت که از زمان لغو شرایط اضطراری بیشترین تعداد است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال حدود 361442 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 28503 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 310825 نفر به کرونا مبتلا شده و 46574 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 250566 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35205 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 217281 نفر به کرونا مبتلا شده و 9261 نفر هم در اثر ابتلابه این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 197921 نفر به کرونا مبتلا شده و 30324 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دولت ایرلند هم از طولانی شدن رکود مالی حاصل از عواقب شیوع کرونا در این کشور ابراز نگرانی نموده است.

دولت این کشور دیگر رهایی کامل اقتصاد این کشور از عواقب بحران کرونا در سال آینده را قطعی نمی داند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1203

به "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر آمار روزانه مبتلایان تا ابراز امیدواری ها درباره فراوری واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر آمار روزانه مبتلایان تا ابراز امیدواری ها درباره فراوری واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید