تاثیر کرونا بر بازار کار دنیا ، 800 میلیون زندگی در خطر نابودی است

به گزارش مجله همراهان، نیمی از 1.6 میلیارد نفر از شاغلان دنیا به دلیل دنیاگیر شدن ویروس کرونا در آستانه از دست دادن شغل و منبع درآمد خود برای گذران زندگی هستند.

تاثیر کرونا بر بازار کار دنیا ، 800 میلیون زندگی در خطر نابودی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، سازمان بین المللی کار در تازه ترین آمار و برآورد خود از تاثیر شیوع گسترده بیماری کووید-19 بر بازار کار گفت از جمعیت 3.3 میلیارد نفری شاغلان و نیروی کار در جهان، حدود دو میلیارد نفر در بخش اقتصاد غیررسمی مشغول کارند؛ کسانی که قرارداد کوتاه مدت دارند یا در قالب خوداشتغالی روزگار می گذرانند.

این گروه دو میلیارد نفری در تخستین ماه شیوع کرونا دست کم 60 درصد درآمد خود را از دست داده اند و 1.6 میلیارد نفر از آنها با خطر جدی نابود شدن زندگی شان دست و پنجه نرم می کنند. برای میلیون ها نفر از شاغلان از دست دادن کار به معنی نبودن غذا، از بین رفتن امنیت و نابود شدن آینده است. صدها میلیون فرصت شغلی آخرین نفس ها را می کشند و پس انداز و منبع اقتصادی ندارند. این واقعیت های بازار کسب و کار در زمانه شیوع کروناست و اگر اقدام فوری انجام نشود، اوضاع به مرز انفجار می رسد.

آمریکای شاقتصادی و آمریکای جنوبی به ویژه دو کشور ایالات متحده و برزیل شدیدترین آسیب را در بحران جهانگیر شدن کروناویروس دیده اند و نیروهای قراردادی و گروه های خوداشتغالی در قاره اروپا هم در خطر قریب الوقوع از دست رفتن زندگی خود قرار دارند. در شمال و جنوب آمریکا کاهش ساعات کار در سه ماه دوم به 12.4 درصد در مقایسه با دوران پیشاکرونا رسیده و در اروپا و آسیای مرکزی این نرخ 11.8 درصد است.

این آمار و ارقام را می توان چنین معنی کرد: درآمد شاغلان غیررسمی در آفریقا و دو آمریکا 80 درصد کاهش یافته و این نرخ در آسیا و اقیانوسیه 22 درصد و در اروپا و آسیای مرکزی 70 درصد است. هر چند باز شدن بازارها در چین و افزایش ساعت کار شاغلان به معنی بیشتر شدن درآمد عمومی شاغلان در جهانست اما بحرانی تر شدن شرایط در دیگر نقاط جهان بیش از 436 میلیون کسب و کار را در خطر جدی نابود شدن قرار داده است.

این کسب و کارها و کارفرمایان در آسیب دیده ترین بخش های اقتصادی از شیوع قرار دارند؛ از جمله 232 میلیون کسب وکار در عمده فروشی و خرده فروشی، 111 میلیون مورد در صنایع تولیدی، 51 میلیون کسب و کار در حوزه مراکز اقامتی و خدمات غذا و 42 میلیون مورد در املاک و دیگر فرصت های شغلی مرتبط.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1040

به "تاثیر کرونا بر بازار کار دنیا ، 800 میلیون زندگی در خطر نابودی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کرونا بر بازار کار دنیا ، 800 میلیون زندگی در خطر نابودی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید