تغییرات در نام معابر تهران صدای شورای شهری ها را هم درآورد

به گزارش مجله همراهان، سخنگوی شورای شهر تهران از تغییرات وسیع و مستمر در نامگذاری معابر انتقاد کرد و گفت: این موضوع سبب سردرگمی مردم می گردد.

تغییرات در نام معابر تهران صدای شورای شهری ها را هم درآورد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره مصوبات کمیسیون فرعی نامگذاری خیابان ها و معابر پایتخت گفت: رویکرد تغییرات وسیع و مستمر در نام های معابر هویت شهر را با چالش روبرو می نماید. تغییر نام های در بعضی موارد موجب می گردد به لحاظ هویتی شهروندان در شناخت شهر دچار سردرگمی شوند.

وی اضافه کرد: تکراری بودن نام بن بست در یک گوشه شهر به چه موضوعیتی می زند که نام آن را تغییر می دهیم آن هم نامی که بعد از گذشت سال ها در اذهان اهالی محل ثبت شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اگر نام شهیدی را بر معبری بگذاریم، اما اهالی محل همچنان همان نام قدیم را بگویند و برای نام جدید پذیرش نداشته باشند آیا این موجب بی حرمتی به نام شهید نمی گردد؟

اعطا گفت: کمیسیون نامگذاری به سمت اصلاح و هرس اسامی در شهر پیش برود نه اینکه هر بار با لیست انبوهی با تغییر نام ها روبرو باشیم مردم با بعضی نام ها به لحاظ فرهنگی تعلق خاطر دارند و نباید آن دسته از اسامی که در اذهان تثبیت شده را تغییر دهیم.

وی اظهار داشت: کمیسیون نامگذاری یکی از کمیسیون های فعال شورا است و آنالیز کارشناسی خوبی انجام می دهد، اما بحث بر سر رویکرد ها و سیاست ها است که به لحاظ فرهنگی و هویتی چالش زا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1341

به "تغییرات در نام معابر تهران صدای شورای شهری ها را هم درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات در نام معابر تهران صدای شورای شهری ها را هم درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید