تقویت همکاری های آسیای مرکزی و غربی در حوزه انرژی

به گزارش مجله همراهان، بانک توسعه آسیا در گزارشی از امضا بیانیه تاریخی بین 9 کشور در آسیای مرکزی و غربی برای تسریع همکاری های فرامرزی در زمینه انرژی اطلاع داد.

تقویت همکاری های آسیای مرکزی و غربی در حوزه انرژی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، بانک توسعه آسیایی در گزارشی از امضا بیانیه تاریخی میان 9 کشور در آسیای مرکزی و غرب برای تسریع همکاری های فرامرزی در زمینه انرژی اطلاع داد.

بنابر این گزارش، امضا این سند منطقه مذکور را یک گام دیگر به ایجاد بازار منطقه ای انرژی نزدیک تر می نماید.

بیانیه مذکور در خاتمه نشست وزرای انرژی در چارچوب برنامه همکاری های مالی منطقه ای آسیای مرکزی که به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند برگزار گشت، به امضا رسید.

در خاتمه این نشست وزرای انرژی و مقامات بلند پایه کشورهای افغانستان، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان بیانیه ای متشکل از 10 بند را امضا و در زمینه تقویت همکاری های انرژی میان کشورهای خود توافق کردند.

در چارچوب این نشست وزرای انرژی آسیای مرکزی و غربی برای اولین بار برای آنالیز مسائل مشترک منطقه ای در زمینه انرژی گردهم آمدند.

بیانیه مذکور این منطقه را به جهت اصلاحات برای ایجاد بازارهای آزاد انرژی با شرکت گسترده بخش خصوصی و سرمایه گذاری، گسترش ارتباطات و مبادله تجربه میان کشورها در حوزه انرژی و کوشش قطعی برای استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی و فناوری های سبز سوق می دهد.

وزرای انرژی کشورهای مذکور در چارچوب برنامه همکاری های مالی منطقه آسیای مرکزی برای 10 سال آینده، استراتژی جدید این برنامه را تایید کردند.

خاتمهی پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 423

به "تقویت همکاری های آسیای مرکزی و غربی در حوزه انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت همکاری های آسیای مرکزی و غربی در حوزه انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید