فراوری انبوه واکسن کرونا در روسیه تا اوایل زمستان امسال

به گزارش مجله همراهان، یک مقام مسئول پیش بینی کرد که روسیه تا سرانجام امسال میلادی (اوایل زمستان امسال) قادر خواهد بود تا به میزان کافی واکسن ویروس کرونا برای انجام واکسیناسیون گسترده در کشور فراوری کند.

فراوری انبوه واکسن کرونا در روسیه تا اوایل زمستان امسال

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رینات مقصوتوف مدیر کل مرکز تحقیقات علمی وکتار که زیر نظر سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه فعالیت می کند، در مصاحبه اختصاصی با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، اظهار داشت که روسیه تا انتها امسال میلادی (2020) قادر خواهد بود به میزان کافی واکسن ویروس کرونا برای انجام واکسیناسیون گسترده فراوری کند.

به گفته این مقام مسئول، طبق خوشبینانه ترین پیش بینی ها ، مرکز وکتار میخواهد واکسن مناسب برای بیماری کووید-19 را در ماه سپتامبر (اوایل پاییز) به ثبت برساند و به همراه شریک صنعتی خود، شرکت بیوکاد، قصد دارند تا انتها سال حداکثر 60 میلیون دوز واکسن فراوری نمایند که تقریباً 5 الی 15 میلیون دوز واکسن در هر ماه خواهد بود. این حجم بسیار زیاد، برای واکسیناسیون گسترده در کشور کافی است.

در عین حال، الکساندر گوریلوف معاون مدیر موسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز بعید دانست که واکسن ویروس کرونا برای همه گروه های جمعیتی بطور واحد مورد استفاده قرار بگیرد و احتمالاً در ابتدا واکسیناسیون برای آسیب پذیرترین گروه ها آغاز خواهد شد.

وی در این مصاحبه گفت: در وهله نخست باید ایمنی واکسن ثابت گردد، نه تنها برای گروه های مختلف جمعیتی: برای افراد بالای 65 سال، برای افراد جوان تر، برای زنان باردار، برای بچه ها در سنین مختلف. ضمن اینکه بچه ها هم دارای چندین درجه بندی هستند: از 18 تا 19 سال و پایین ت ر از شش سال. بنابراین ، این بدان معنا نیست که یک واکسن واحد جهانی وجود خواهد داشت که بتوان از آن برای بچه ها، زنان باردار، جوانان و افراد مسن استفاده کرد.

این کارشناس همچنین یادآور شد که معدود دارویی هم در حال حاضر در دست فراوری هستند که باید به فراوری انبوه برسند. به عقیده وی، واکسیناسیون ابتدا باید برای گروهی از افراد مبتلا به بیماری های مزمن آغاز گردد.

پیش از این، آنا پاپووا، رئیس سازمان فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه هم اعلام نموده بود که پس از آغاز فراوری واکسن ویروس کرونا، ابتدا افرادی که بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند، واکسینه خواهند شد. به گفته وی، مطالعاتی نیز به روی پنج داروی فراوری نمایندگان داخلی در کشور، موثر برای درمان ویروس کرونا در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1082

به "فراوری انبوه واکسن کرونا در روسیه تا اوایل زمستان امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انبوه واکسن کرونا در روسیه تا اوایل زمستان امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید