تکلیف مبلغ وام ازداوج در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده معین شد

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران- در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده، وام ازدواج در مقایسه با سال جاری تغییری نکرده و همان 50 میلیون تومان اعلام شده است.

تکلیف مبلغ وام ازداوج در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده معین شد

به گزارش خبرنگاران، هر ساله در لایحه بودجه شرایط وام ازدواج نیز اعلام می گردد که برای سال آینده و در تبصره 16 لایحه بودجه رقم وام ازدواج 50 میلیون تومان برای هر یک از زوجین معین شده است.

براساس پیشنهاد دولت برای حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج هایی که تاریخ عقد آنها بعد از فروردین ماه سال 1397 است و تا به امروز وام ازدواج نگرفته اند با اولویت نخست پرداخت کند.

براین اساس، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها در سال آینده 50 میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله و با اخذ یک ضامن معتبر و سفته اجرایی می گردد.

این در حالی است که این روزها مطرح می گردد که وام ازدواج از 50 میلیون به 70 میلیون تومان در سال آینده افزایش پیدا می نماید اما آنالیز لایحه بودجه سال آینده بیانگر این است که احتمال این موضوع وجود ندارد و احتمالا مبلغ وام ازدواج همان 50 میلیون تومانی باقی می ماند.

منبع: ایسنا

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1402

به "تکلیف مبلغ وام ازداوج در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف مبلغ وام ازداوج در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید