کاهش مالیات برارزش افزوده در هتل ها

به گزارش مجله همراهان، طرح کاهش اقتصادیات برارزش افزوده از 9 به 3 درصد در هتل های یک تا سه ستاره در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد.

کاهش مالیات برارزش افزوده در هتل ها

تلاش برای حذف اقتصادیات بر ارزش افزوده از خدمات سفر و گردشگری درحالی از دو سال پیش آغاز شده که رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در اظهارنظرهای مختلفی بارها تاکید کرده این قانون را کامل نمی توان از گردشگری حذف کرد، با این حال علی اصغر مونسان به تازگی در جمع برخی از فعالان گردشگری از رضایت نمایندگان مجلس به کاهش این اقتصادیات در هتل ها خبر داد و گفت:

خوشبختانه بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مقرر شد نرخ ترجیحی اقتصادیات بر ارزش افزوده در هتل ها از 9 به 3 درصد کاهش یابد.

مسؤولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هنوز درباره جزییات بیشتر اصلاح قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده در گردشگری توضیحی نداده اند و این خبر را خیلی کلی اعلام کرده اند.

اقتصادیات برارزش افزوده در هتل های یک تا سه ستاره از 9 به 3 درصد کاهش یافت، این درحالی است که هتل های 4 و 5 ستاره که گران تر هستند روی رویه قبلی، همان 9 درصد اقتصادیات بر ارزش افزوده را از مردم دریافت خواهند کرد.

جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران که پیگیر حذف این نوع اقتصادیات از گردشگری است در توضیحات کامل تری درباره تصمیم گرفته شده به ایسنا گفت:

طرح کاهش اقتصادیات بر ارزش افزوده از 9 به 3 درصد فعلا در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب شده و تنها مشمول هتل های یک تا سه ستاره می شود و تمام هتل ها را در برنمی گیرد.

او افزود:

قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده در هتل های 4 و 5 ستاره همچنان مطابق گذشته جاری است و در آن تغییری بوجود نیامده است.

رییس جامعه هتلداران ایران درباره زمان ابلاغ و اجرای قانون اصلاح شده اقتصادیات برارزش افزوده در هتل ها، گفت:

اصلاح قانون اقتصادیات برارزش افزوده فعلا در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب شده که در صحن علنی مجلس نیز به رأی گذاشته خواهد شد و پس از آن در شورای نگهبان بررسی می شود که تا ابلاغ آن، چند ماه زمان می برد و شاید اجرای آن به نیمه دوم سال برسد.

حمزه زاده گفت:

تا زمان ارائه این لایحه در صحن علنی مجلس، فرصت داریم پیگیری کنیم تا این اصلاحیه مشمول تمام هتل ها شود، نه فقط هتل های یک تا سه ستاره .

او درحالی از تلاش برای اصلاح این قانون برای تمام هتل ها سخن گفت که ترجیح داد فعلا درباره شرایط هتل آپارتمان ها و سایر اقامتگاه های رسمی در اصلاح قانون اقتصادیات بر ارزش افزوده اظهار نظری نکند.

مجریان تور نیز مهم ترین علت گرانی سفر ایران را در قیاس با سایر کشورها ناشی از هزینه بالای اقامت می دانند و تعدد دریافت این اقتصادیات از مسافر را از نقطه ضعف های آن برشمرده اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2023

به "کاهش مالیات برارزش افزوده در هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مالیات برارزش افزوده در هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید