جام جهانی قطر؛ آلمان یک ، ژاپن 2 ، شرق آسیا، نقطه ضعف ژرمن ها

به گزارش مجله همراهان، تیم های فوتبال آلمان و ژاپن در جریان رقابت های مرحله گروهی جام جهانی قطر به مصاف هم رفتند.

جام جهانی قطر؛ آلمان یک ، ژاپن 2 ، شرق آسیا، نقطه ضعف ژرمن ها

پرافتخارترین تیم جام های جهانی در قرن حاضر، رویای بالا بردن دوباره جام را در سر دارد و در گام اول باید در برابر سامورایی ها صف آرایی کند. بعد از اتفاق باورنکردنی حذف مانشافت در جام قبلی، آن ها با مربی نو و عملکردی خیره کننده پا به این تورنمنت گذاشته اند. آلمان به عنوان اولین تیم با 9 پیروزی از 10 بازی انتخابی، زنگ خطر را از پیش برای تیم های دیگر به صدا درآورده است. قهرمان چهار دوره جام جهانی تجربه دو تقابل محبت آمیز با ژاپن را دارد و در هیچ کدام از آن ها بازنده نبوده است.

ژاپن نماینده آسیا البته حریفی دست و پا بسته نیست و فلیک رییس مانشافت هم با اشاره به این موضوع در کنفرانس خبری، فوتبال ژاپن را ستود. نماینده آسیا هم با نتایج در خور و مناسب به قطر سفر نموده است. ژاپنی ها در آخرین ملاقات پیش از جام 2 بر 1 در مقابل کانادا شکست خوردند، اما در پنج ملاقات قبل از آن 4 برد و تنها یک مساوی مقابل اکوادور بدست آوردند. هاجیمه موریاسو و شاگردانش در پی تکرار شکست تلخ آلمان در مقابل یک تیم آسیایی هستند و بنظر، پتانسیل این کار را هم دارند.

  • جام جهانی 2022 قطر - گروه E
  • استادیوم: خلیفه (شهر دوحه) - ساعت 16:30
  • داور: ایوان بارتون (السالوادور)
  • یاری ها: دیوید موران (السالوادور) و ژاچاری زیگِلار (سورینام)
  • داور چهارم: سعید مارتینز (هندوراس)

تیم ملی آلمان:

مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، نیکو شلوتربرک، نیکولاس زوله، دیوید رائوم، جاشوا کیمیش، ایلکای گوندوگان، جمال موسیلا، توماس مولر، سرژ گنابری و کای هاورتز

سرمربی: هانسی فلیک

تیم ملی ژاپن:

شوئیچی گوندا، مایا یوشیدا، کو ایتاکورا، هیروکی ساکای، یوتو ناگاتومو، واتارو اندو، آئو تاناکا، جونیا ایتو، دایچی کامادا و تاکفوسا کوبو و دایزن مائدا

سرمربی: هاجیمه موریاسو

لحظات حساس:

دقیقه 8: ضد حمله برق آسا و یک توپ ربایی فوق العاده از سامورایی ها. آن ها با سه پاس توپ را از میانه میدان به محوطه آلمان رساندند و مائدا هم به یک ضربه پای راست توپ را به تور چسباند، اما داور پرچمش را بالا برد تا شادی ژاپنی ها کوتاه گردد.

دقیقه 16: کیمیش با یک ارسال کرنر دقیق و برای تیر دوم رودیگر را پیدا کرد و ضربه این مدافع به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 20: کار ترکیبی دیدنی بین گوندوگان و موسیالا در پشت محوطه ژاپن به شوت سنگین کیمیش به سمت دروازه آبی پوشان ختم شد، ولی گوندا توپ را دفع کرد. در برگشت توپ به گوندوگان رسید، اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. البته یاری داور پیش از این موقعیت او را آفساید گفت.

دقیقه 27: حرکت خوب گنابری و مولر در جناح راست با پاس در عرض به گوندوگان رسید و او از پشت محوطه شانس خود را امتحان کرد، ولی توپ در دستان گوندا آرام گرفت.

دقیقه 33 (گل اول آلمان):در دقیقه 33 ملاقات ایلکای گوندوگان بازیکن تیم فوتبال آلمان گل اول ملاقات را از روی نقطه پنالتی برای شاگردان فلیک به ثمر رساند.

دقیقه 45: موسیالا ستاره جوان آلمان پشت محوطه پاس را از کیمیش دریافت و با یک چرخش وارد محوطه شد، اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 4+45: ارسال مولر به درون محوطه جریمه به ضربه سر کیمیش به سمت دروازه ختم شد، اما دروازه بان ژاپن توانست به خوبی توپ را دور کند و توپ برگشتی از طریق هاورتز درون دروازه نهاده شد و داور وسط زمین را نشان داد، اما لحظاتی بعد یاری داور ویدیویی (VAR) گل را مردود گفت.

دقیقه 5+45: در وقت های تلف شده ارسال از کنار محوطه آلمان از طریق ناگاتومو به تیر اول و مائدا رسید، ولی ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 51: ضد حمله سریع از بازیکنان آلمان و پاس رائوم درون محوطه به موسیالا رسید و او با جا گذاشتن مدافعان ژاپن شوت سنگینی به سمت دروازه زد، ولی توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 58: بازی ترکیبی میتوما و ایتو به سانتر درون محوطه تبدیل شد، اما ضربه سر میتومو از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 60: حرکت تکنیکی موسیالا و پاس او به ایلکای به ضربه ناگهانی گوندوگان از پشت محوطه ژاپن ختم شد، ولی توپ او بعد از برخورد با تیرک از کنار دروازه به بیرون رفت تا آه از نهاد طرفداران آلمان بلند گردد.

دقیقه 70: حرکت زیبای بازیکنان آلمان، توپ را به گنبری درون محوطه رساند و او توپ را برای هافمن کاشت، ولی ضربه او از طریق گوندا دفع شد و در ادامه هم گنابری به سمت دروازه شلیک کرد و بازهم گوندا ناجی دروازه ژاپن شد.

دقیقه 71: سانتر رائوم از جناح چپ و ضربه سر گنبری بازهم با واکنش گوندا دفع شد و در برگشت هم توپ بوسیله دروازه بان ژاپن به کرنر رفت.

دقیقه 83: ژاپنی ها با ضربه تاکوما آسانو گل دوم خودشان را به ثمر رساندند.

ملاقات تیم های فوتبال آلمان و ژاپن با فزونی 2 بر یک سامورایی ها به سرانجام رسید.

خبرنگاران ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آذر 1401 بروزرسانی: 3 آذر 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2205

به "جام جهانی قطر؛ آلمان یک ، ژاپن 2 ، شرق آسیا، نقطه ضعف ژرمن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی قطر؛ آلمان یک ، ژاپن 2 ، شرق آسیا، نقطه ضعف ژرمن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید