حداقل 100 عنوان از قوانین و مقررات در هرسال مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت

به گزارش مجله همراهان، تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس در تبادل نظر با مجله خبری، تحلیلی و تصویری نگاه به تشریح فعالیت های صورت گرفته در راستای اجرای بسته تحولی ارزیابی، پالایش و تنقیح قوانین و مقررات در تطبیق با مفاد سند تحول بنیادین آموزش وپرورش پرداخت.

حداقل 100 عنوان از قوانین و مقررات در هرسال مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، قاسم احمدی لاشکی درگفتگو با مجله خبری، تحلیلی و تصویری نگاه به تشریح برنامه ها و فعالیت های اجرا شده در راستای اجرای بسته تحولی ارزیابی، پالایش و تنقیح قوانین و مقررات در تطبیق با مفاد سند تحول بنیادین آموزش وپرورش پرداخت.

بر این اساس؛ بسته تحولی عبارتند از؛ اصلی ترین هدف طرح تحولی ارزیابی و پالایش قوانین و مقررات موضوعه در تطبیق با مفاد سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش وپرورش کشور و سند تحول بنیادین آموزش وپرورش عبارت از؛ بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مغایر با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش می باشد که برای نیل به این هدف بدیهی است که اهداف جزئی تری نیز به دست خواهد آمد که شامل ارزیابی و تطبیق قوانین و مقررات ، مصوبات و سیاست های قبلی با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، احصاء قوانین و مقررات، مصوبات و سیاست ها مغایر و موافق با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و به طورکلی یاری به تحقق اهداف و اجرای کامل سند تحولی باشد و بند الف ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه، بندج بخش دوم فصل هشتم و متن پایانی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به عنوان مستندات مربوط به انجام طرح می باشد.

شایان ذکر است؛ احصاء و تهیه فهرست احکام مغایر با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و پیشنهاد بازنگری و اصلاح آن ها به تعداد حداقل یکصد عنوان قانونی به عنوان نتیجه اصلی انجام طرح مذکور می باشد.

لازم به ذکر است؛ فرایند و مراحل اجرای کار در سه مرحله؛ ارزیابی و تطبیق قوانین و مقررات ، مصوبات و سیاست های قبلی با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش،احصاء قوانین و مقررات، مصوبات و سیاست ها مغایر و موافق با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش وپالایش، تنقیح، بازنگری و پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات و مصوبات مغایر با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به وسیله دولت و مجلس شورای اسلامی، انجام می گردد.

همچنین؛ تعداد حداقل یکصد عنوان از قوانین و مقررات در هرسال مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و درنهایت عنداللزوم پیشنهاد بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مغایر با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ارائه خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس با تشریح فعالیت ها در این برنامه اظهار کرد: استخراج قوانین مرتبط با آموزش وپرورش و موضوع نسخ قوانین مرتبط با آموزش وپرورش در دستور کار قرار داشت که نهایتاً تعداد 55 مورد نسخ صریح و 70 مورد نسخ ضمنی احصاء شد.

احمدی لاشکی اضافه نمود: اصلاح قانون شوراهای آموزش وپرورش به عنوان یکی از قوی ترین، بهترین و مکمل ترین قوانین برای حمایت از آموزش وپرورش از سوی متولیان استانی و شهرستانی است و می تواند نقش استانداران و فرمانداران در این زمینه پررنگ تر کند در دستور کار این معاونت قرار گرفته است لذا بسته تحولی ارزیابی، پالایش و تنقیح قوانین و مقررات در تطبیق با مفاد سند تحول بنیادین آموزش وپرورش می تواند مسائل قانون شوراها را زیر بنایی حل نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1534

به "حداقل 100 عنوان از قوانین و مقررات در هرسال مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل 100 عنوان از قوانین و مقررات در هرسال مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید