حذف پلاستیک و جایگزینی کیسه های نخی در سروستان

به گزارش مجله همراهان، مراسم رونمایی از طرح حذف پلاستیک و جایگزینی کیسه های نخی در شهرستان سروستان برگزار شد.

حذف پلاستیک و جایگزینی کیسه های نخی در سروستان

به گزارش از ، فرماندار سروستان در مراسم رونمایی طرح حذف پلاستیک و جایگزینی کیسه های نخی، گفت: طرح حذف پلاستیک و جایگزینی آن با کیسه های نخی علاوه بر اینکه به حفظ سلامت مردم کمک می کند از آلودگی محیط زیست نیز می کاهد.

محسن پورزارعی ضمن تقدیر از شورای شهر سروستان برای پیگیری و اجرای این طرح زیبا، افزود: این کار باید در شهرستان فرهنگی و در میان مردم فرهنگ دوست سروستان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

او ادامه داد: برای استمرار این طرح، الفبای کار را باید از مهدکودک ها و مدارس آغاز کرد، همچنین می توان از ظرفیت دهیاران نیز در این راستا استفاده کرد.

فرماندار سروستان با اشاره به تاثیر مخرب پلاستیک با طول عمر بالا بر طبیعت، شرح داد: در این راستا نیز می توانیم به کمک سمن ها و حافظان محیط زیست نسبت به جمع آوری این کیسه های پلاستیکی در ورودی شهر اقدام و به پاکسازی محیط زیست کمک کنیم.

او با تاکید به لزوم حفظ و نگهداری بیش از پیش از محیط زیست و ترویج استفاده از کیسه های نخی با قابلیت برگشت پذیری سریع به طبیعت، تاکید کرد: امروز روز بسیار ارزشمندی است بر همگی ماست که به هر شکلی که می توانیم شورای شهر را در ادامه این راستا کمک و همراهی کنیم و بیش از این به خود و طبیعت ظلم نکنیم.

طرح حذف پلاستیک و جایگزینی کیسه های نخی به همت شورای شهر سروستان و با همکاری کمیته شورا، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری سروستان و سمن محیط زیست با شعار سروستان بدون پلاستیک اجرا شد که در ابتدای امر از نانوایی های سروستان آغاز و در مراحل بعدی در سایر صنوف شهرستان نیز اجرایی خواهد شد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 532

به "حذف پلاستیک و جایگزینی کیسه های نخی در سروستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف پلاستیک و جایگزینی کیسه های نخی در سروستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید