حرکت سامسونگ از تراشه های 5 نانومتری به سمت فناوری 3 نانومتری

به گزارش مجله همراهان، سامسونگ چند ماه پیش بیان کرد که ساخت تراشه های 5 نانومتری را از سه ماهه دوم 2020 شروع خواهد نمود. گفته می گردد تراشه اگزینوس 992 که در گلکسی نوت 20 تعبیه می گردد، مبتنی بر همین فناوری است.

حرکت سامسونگ از تراشه های 5 نانومتری به سمت فناوری 3 نانومتری

اما آیا سامسونگ مانند رقیب خود TSMC تا سال 2022 ساخت تراشه های 4 نانومتری را شروع می نماید؟ بر اساس یک گزارش جدید سامسونگ نمی خواهد چنین کاری را انجام دهد و می خواهد رقبا را پشت سر بگذارد.

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، سامسونگ تصمیم گرفته به طور کامل از فرایند ساخت تراشه های 4 نانومتری صرف نظر کند و در عوض مستقیما بعد از ساخت تراشه های 5 نانومتری به سمت ساخت تراشه های 3 نانومتری روی بیاورد. برای این تصمیم می توان دلایل مختلفی را عنوان نمود.

سامسونگ همچنان به رقابت با TSMC ادامه می دهد که پیروز شده بخش قابل توجهی از سفارش های مربوط به ساخت تراشه های 5 نانومتری را از آن خود کند. این شرکت تایوانی سازنده تراشه های شرکت هایی مانند اپل و کوالکام است. سامسونگ در زمینه ساخت تراشه ها، از دیگر شرکت ها سفارش های زیادی دریافت نکرده ولی به نظر می رسد مودم 5 نانومتری اسنپ دراگون X60 به طور مشترک توسط TSMC و سامسونگ فراوری خواهد شد.

در رابطه با تصمیم جدید سامسونگ می توانیم به گزارش منتشر شده در سال گذشته اشاره کنیم که در آن آمده سامسونگ تا سرانجام سال 2019 فرایند توسعه تراشه های 4 نانومتری را به سرانجام می رساند. اما از آن موقع تا حالا گزارش تکمیلی در خصوص این موضوع منتشر نشده است.

احتمالا سامسونگ در سال 2021 هم فراوری تراشه های 5 نانومتری را دنبال خواهد نمود و در سال 2022 به ساخت تراشه های 3 نانومتری روی می آورد. در واقع انتظار می رفت در سال 2021 تراشه های 3 نانومتری سامسونگ معرفی شوند که به دلیل بحران ویروس کرونا، برنامه های سامسونگ مربوط به این فناوری به سال بعد موکول کرد.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1131

به "حرکت سامسونگ از تراشه های 5 نانومتری به سمت فناوری 3 نانومتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت سامسونگ از تراشه های 5 نانومتری به سمت فناوری 3 نانومتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید