حضور هنرمند کرمانشاهی در مسابقات جهانی چوب

به گزارش مجله همراهان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از حضور علیرضا باوندپور هنرمند کرمانشاهی به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی چوب در کشور چین اطلاع داد.

حضور هنرمند کرمانشاهی در مسابقات جهانی چوب

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه امید قادری گفت: باوندپور هنرمند صنایع چوب در کرمانشاه و از صنعتگران این اداره کل است که مانند سال های گذشته به عنوان تنها نماینده کشورمان در گردهمایی سالانه چوب شرکت نموده است.

او اضافه نمود: این گردهمایی در امسال با عنوان فرهنگ بین المللی چوب (Iwcs) و بنیاد دنیای چوب (WWDF) در استان ژجیانگ چین با تاکید بر مبادله فرهنگی در حال برگزاری است.

قادری توضیح داد: این گردهمایی با حضور 20 هنرمند از 20 کشور دنیا برگزار می گردد و تمام هزینه ها بر عهده کشور چین است و هنرمندان به شکل زنده و در بخش های انفرادی و گروهی آثار هنری فراوری می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه بیان نمود: هنرمند کرمانشاهی توانسته ساخت درخت تاریخی طاق بستان را 8 آذر آغاز کند و حدود یک هفته به اتمام برساند.

او اضافه نمود: مرحله اول این مسابقات در شهر ونژو برگزار و درخت طاق بستان ساخته شد و در معرض دید هنرمندان و متولیان بنیاد دنیای چوب نهاده شد و مرحله دوم نیز در شهر ژیجیانگ چین آغاز شده است.

قادری اظهار کرد: در این مسابقات 20 هنرمند از 20 کشور دنیا به شکل مشترک بر روی یک درخت کار می نمایند که باوندپور به عنوان نماینده ایران، چهره نمادین مولانا را ساخته است.

علیرضا باوندپور هنرمند کرمانشاهی در سال 2016 در کشور نپال و در روز دنیای چوب توانست رتبه نخست بخش انفرادی را کسب کند. او همچنین در سال 2018 در کشور کامبوج و در بخش گروهی رتبه نخست و در سال 2019 در کشور اتریش و در بخش انفرادی رتبه نخست را از آن خود کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 642

به "حضور هنرمند کرمانشاهی در مسابقات جهانی چوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور هنرمند کرمانشاهی در مسابقات جهانی چوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید