خبرنگاران فارس، رتبه نخست ورزش بانوان کشور را کسب کرد

به گزارش مجله همراهان، شیراز-خبرنگاران-معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: فارس در بخش ورزش بانوان رتبه نخست کشور را در سال 99 کسب نموده است.

خبرنگاران فارس، رتبه نخست ورزش بانوان کشور را کسب کرد

به گزارش خبرنگاران مهین فرهادی زاد، شنبه در آیین تجلیل از بانوان قهرمانان،مربیان و داوران بین المللی استان فارس در شیراز، افزود: ورزش و به ویژه ورزش بانوان یکی از عرصه های مهم فعالیت های اجتماعی است و نقش موثری در حوزه صدور ارزش های انقلاب داشته است.

وی بیان داشت: دختران ما اکنون در 130 رشته ورزشی در رقابت های کشوری و بین المللی حضور دارند.

این مقام مسوول گفت: ایران اکنون 6 سهمیه المپیک و 10 سهمیه پارالمپیک بانوان را دارد و این در حالی است که کشور ما از ظرفیت دریافت سهمیه بیشتر در حوزه بانوان در المپیک و پارالمپیک برخوردار است.

فرهادی زاد ادامه داد: بسکتبال، آخرین رشته ورزشی است که با کوشش های فراوان وزیر ورزش و جوانان در سال های اخیر پیروز به کسب مجوز حضور برای بانوان بسکتبالیست ایرانی در رقابت های بین المللی بانوان شدیم و دختران بسکتبالیست ایران با کوشش بسیار اکنون به میادین بین المللی راه پیدا نموده اند.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان افزود در حوزه عدالت جنسیتی و در بخش نیروی انسانی، فراتر از دنیا حرکت نموده ایم چرا که نظام جمهوری اسلامی به همگان آموخت که ورزش بانوان را باید خودمان مدیریت کنیم.

وی، با بیان اینکه هم اکنون 110 هزار مربی ورزش زنان در کشور فعالیت می نمایند، گفت: در چهارمین دوره بازی های اسلامی، 2 هزار میهمان زن وارد کشور شدند که با پوشش اسلامی در برنامه ها حضور داشتند و در 18 رشته ورزشی مسابقه دادند.

فرهادی زاد گفت: زنان توانمند ایران در بخش ورزش تمام آنچه را که باید یاد می گرفتند در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرا گرفتند و آموختند که هم ورزشکار و هم مدیر باشند.

به گفته وی، در حال حاضر حدود 85 نفر از مسوولان هیات های ورزشی کشور و 755 نفر از مسوولان هیات های ورزشی شهرستان ها بانوان هستند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان فارس در فضای ورزش کشور از سالیان گذشته تا به امروز می درخشیده و در اداره ورزش کشور سهم بارزی دارد، افزود: این استان ظرفیت ممتازی در میزبانی رقابت های کشوری و بین المللی دارد به عنوان نمونه، فارس در سال های اخیر برگزار نماینده رقابت های عظیم هفت هزار دانش آموز دختر از سراسر ایران بود.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان همچنین بیان نمود: 70 نفر از ورزشکاران فارس به اردوهای تیم ملی دعوت شدند و 45 نفر از آنان اکنون عضو تیم های ملی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1549

به "خبرنگاران فارس، رتبه نخست ورزش بانوان کشور را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فارس، رتبه نخست ورزش بانوان کشور را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید