خبرنگاران هفت ونیم کیلومتر از حاشیه رودخانه مرزی آستارا ساماندهی شد

به گزارش مجله همراهان، آستارا - خبرنگاران - مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان گیلان گفت: ساماندهی 12 و نیم کیلومتر از حاشیه رودخانه آستارا چای در نوار مرزی جمهوری آذربایجان در دستور کار است و تا به امروز هفت و نیم کیلومتر آن به صورت دیواره بتنی و خاکی با پوشش سنگی صورت گرفته است.

خبرنگاران هفت ونیم کیلومتر از حاشیه رودخانه مرزی آستارا ساماندهی شد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن رستوران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای استان گیلان حاکی است، وحید خرمی روز پنجشنبه در بازدید از رودخانه مرزی شهرستان آستارا اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، اصلاح و تثبیت جهت رودخانه بر اساس پروتکل مرزی سال 1336، حفاظت ساحل رودخانه از فرسایش و جابجایی مرز و کنترل سیلاب و حفاظت از مناطق شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: طول رودخانه مرزی آستارا چای 36 کیلومتر است و 30 کیلومتر آن با کشور جمهوری آذربایجان مشترک است.

وی در بازدید از سد لاستیکی در حال ساخت در خانه های آسیاب آستارا نیز گفت: این طرح به فاصله هشت کیلومتر با شهر آستارا بر روی رودخانه ملا هادی با هدف توسعه و بهبود آبیاری 100 هکتار شالیزار، تأمین آب روستاهای محدوده سد و فراهم کردن جاذبه های گردشگری در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اضافه کرد: سد لاستیکی آستارا حدود 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حجم مخزن آن 720 هزار متر مکعب و حجم تنظیم سالانه آن بیش از هفت میلیون متر مکعب خواهد بود.

او همچنین در بازدید از بند بتونی دمیرلیک آستارا که در اثر بارش های اخیر و لغزش زمین های مجاور صدمه دیده است، با نحوه ترمیم و بازسازی آن آشنا شد و با حضور در اداره منابع آستارا در جریان مسائل تامین آب کشاورزی این شهرستان نهاده شد.

آرش سیف اللهیان رئیس اداره منابع آب آستارا نیز گفت: این شهرستان در فروردین ماه بارش های خوبی را تجربه کرد و رودخانه ویرمونی بخصوص در رودهای بارانی طغیانی می گردد و با لاشه چینی و ایجاد موانع از طریق بیل های مکانیکی، از ورود خسارت به تاسیسات دکل فشار قوی جلوگیری کردیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و هفت رشته رودخانه در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 910

به "خبرنگاران هفت ونیم کیلومتر از حاشیه رودخانه مرزی آستارا ساماندهی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفت ونیم کیلومتر از حاشیه رودخانه مرزی آستارا ساماندهی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید