خیابان بغداد استانبول کجاست؟

به گزارش مجله همراهان، حتما در خصوص خیابان استقلال، یکی از معروف ترین خیابان های استانبول، شنیده اید. خیابان بغداد در بخش آسیایی استانبول همان قدر مهم است که خیابان استقلال در بخش اروپایی. به نظر شما چه چیزی سبب معروفیت این خیابان شده است؟ در این مطلب از وبلاگ خبرنگاران بیشتر درباره این خیابان و زیبایی های آن برایتان گفته ایم.

خیابان بغداد استانبول کجاست؟

خیابان بغداد استانبول کجاست؟

بغداد نام خیابانی در بخش آسیایی استانبول و در امتداد دریای مرمره است. خیابان بغداد را می توان یکی از قدیمی ترین و در عین حال لوکس ترین خیابان های استانبول نامید. منطقه ها مشهور استانبول مثل کادیکوی و مال تپ در نزدیکی این خیابان واقع شده اند. اغلب گردشگران در خیابان استقلال دیده می شوند اما خیابان بغداد بیشتر در میان خود مردم استانبول هوادار دارد.

تاریخ خیابان بغداد استانبول

نزدیک ظهر است. صدای رفت و آمد کالسکه ها روی سنگفرش خیابان به گوش می رسد. تاجران مشغول داد و ستدد هستند. در چند قدمی شان، در یک عمارت باشکوه، جلسه ای مهم بین مقامات عثمانی برقرار است. موضوع جلسه ساخت و ساز و رونق همین خیابان است. خیابانی که راه ارتباطی قسطنطنیه و آناتولی است و رونق آن می تواند بسیار سودآور باشد. روایتی از تاریخ خیابان بغداد را با هم شنیدیم. این خیابان در گذشته پر تردد بود و برخوردار از اهمیت تجاری، بازرگانی و نظامی. در این خیابان می توانید تجربیات مجذوب کنندهی داشته باشید و چیزهایی را ببینید که از چشم بسیاری از گردشگران دور مانده است. دوست دارید بیشتر درباره این خیابان و جاذبه هایش بدانید؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در خیابان بغداد چه می بینیم؟

این خیابان حال و هوای دل چسبی دارد. چنارهای سر به فلک کشیده و بوتیک های لوکس آن تماشای هستند. آنچه در بوتیک های این خیابان دیده می گردد برندهای معروف بین المللی و ترکی، لوازم آرایشی-بهداشتی و... است. شور، هیاهو و ازدحام بیش از هر چیزی در این خیابان دیده می گردد. اگر روزهای گرم تابستان به این خیابان بروید، جوانان زیادی را خواهید دید که در حال خرید و وقت گذرانی هستند. در این خیابان از تماشا ماشین های لوکسی که با هم کورس گذاشته اند تعجب نکنید. هم چنین جشن های مهم سال مثل جشن روز جمهوری ترکیه، جشن کریسمس، پیروزی تیم فوتبال و... در این خیابان برگزار می گردد که می توانید آن را از نزدیک ببینید. به طور خلاصه می توان گفت خیابان بغداد مکانی مناسب برای کافه گردی، رستوران گردی، خرید و حتی پیاده روی است. اگر به بخش آسیایی استانبول رفتید حتما سری به این خیابان بزنید. علاوه بر این سفر، پیشنهاد می کنیم حتما در تور قونیه و یا تور کاپادوکیا خبرنگاران نیز شرکت کنید.

فروشگاه های مشهور خیابان بغداد استانبول

بعضی از فروشگاه های این خیابان در سراسر استانبول پرهوادارند. این فروشگاه ها شامل فروشگاه های جواهرفروشی، کتاب فروشی، دکوری، پوشاک و... هستند.

کتاب فروشی D&R: یکی از کتاب فروشی های معتبر در این خیابان است که اگر اهل کتاب خوانی هستید می توانید به آن سر بزنید. در این کتابفروشی، انواع کتاب های جهان را می توانید ببینید و آنها را با قیمتی مناسب تهیه کنید. بعلاوه اگر اهل ترجمه کتاب هستید نیز، این فروشگاه برایتان ایده ها و نمونه های عالی دارد. با خرید کتاب از ترکیه، با فرهنگ، آداب و رسوم و تفکر مردم این کشور، بیشتر آشنا می شوید.

بیمِن (Beymen): نام این برند را شاید شنیده باشید؛ یکی از برندهای معروف ترکی که هواداران بی شماری دارد. در خیابان بغداد می توانید از این برند خرید کنید. برای خرید انواع پوشاک و لباس شب، کت دامن، لباس های جین و حتی کیف و کفش را می توانید در این فروشگاه پیدا کنید. بیمن ترکیه برندی مجذوب کننده، خوش دوخت و البته بادوام است که شما را ناامید نخواهد کرد. اگر دوست دارید خرید کردن از یک برند تازه و مجذوب کننده را داشته باشید و حتی برای دیگران سوغاتی خریداری کنید، این برند را نباید از دست بدهید.

فروشگاه گیلان: در این فروشگاه می توانید جواهرآلات و زیورآلات خاص را ببینید.

پاشاباغچه: اگر دنبال لوازم دکوری، کریستالی و شیشه ای هستید، این فروشگاه را انتخاب کنید. پاشا باغچه به داشتن کریستال ها و ظروف شیشه ای با کیفیت مشهور است. انواع بلورها، لیوان ها، آجیل خوری ها و... را می توانید در این برند پیدا کنید. بعلاوه اگر در پی وسایل خاص، ست ها و سرویس های زیبا هم هستید، برند پاشا باغچه، ناامیدتان نخواهد کرد. در تورهای ترکیه خبرنگاران مانند تور قونیه نیز می توانید استفاده از برند پاشا باغچه را در هتل ها، رستوران ها و... ببینید. برای خرید از پاشا باغچه حتما وقت بگذارید و با ظروفی زیبا و تک به خانه برگردید.

راستا دسترسی خیابان بغداد استانبول

خوشبختانه دسترسی به این خیابان راحت است؛با تاکسی، اتوبوس، مترو و کشتی های فِری که در اسکله کادیکوی و بوستانچی هستند می توانید به این خیابان برسید در مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی استانبول در این باره بیشتر بخوانید. بعلاوه اگر می خواهید به مجذوب کننده ترین و زیباترین شهرهای ترکیه نیز سفری داشته باشید، بی شک پس از استانبول، قونیه یا کاپادوکیا، یک پیشنهاد عالی خواهد بود. در تور قونیه می توانید در فستیوال های تازه و متفاوت شرکت کنید. در مراسم شب عروسی مولانا باشید و با عارفان و درویش های چرخان بسیاری، دیدار داشته باشید. در تور کاپادوکیا نیز می توانید در میان صخره های کهنسال به جا مانده از آتشفشان ها قدم بزنید، بر فراز آنها بالن سواری کنید و در غارها، کلیساهای گوناگونی را ببینید.

خبرنگاران مجری تورهای خاص و بی نظیری است که با هزینه عالی، راهنماهای اختصاصی و به مقاصد خاص انجام می شوند. شما می توانید برای سفر به شهرها، روستاها و حتی طبیعتگردی در ترکیه، با خبرنگاران همسفر شوید.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2178

به "خیابان بغداد استانبول کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان بغداد استانبول کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید