درخواست وزیر بهداشت از شرکت کنندگان راهپیمایی خودرویی و موتوری

به گزارش مجله همراهان، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر بهداشت از مردم خواست امروز در مراسم راهپیمایی خودرویی و موتوری خود شیوه نامه ها را به گونه ای رعایت نمایند که مدافعان سلامت در بیمارستان ها متحمل زحمت بیشتری نشوند.

درخواست وزیر بهداشت از شرکت کنندگان راهپیمایی خودرویی و موتوری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر سعید نمکی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از کوشش صدا و سیما در پیغام رسانی و افزایش آگاهی به مردم در مدیریت کرونا قدردانی کرد و گفت: رسانه ها در این ایام همواره در کنار ما بودند.

وی درباره زمان تزریق واکسن ایرانی هم گفت: واکسن ایرانی در حال طی کردن مطالعات بالینی روی انسان است و اواسط و اواخر بهار شاهد تزریق آن خواهیم بود.

وزیر بهداشت اضافه نمود: 20 هزار دوز واکسن اسپوتنیک را وارد کردیم و اوایل هفته آینده 100 هزار دوز و بعد از آن 300 هزار دوز وارد می گردد و همزمان واکسن های معتبر دیگری هم وارد می کنیم تا پوشش واکسیناسیون برای گروه های هدف به اتمام برسد.

دکتر نمکی گفت: اوضاع نسبت به قبل بهتر است و فقط ما نگران افزایش بیماری هستیم و از مردم می خواهیم امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن که به صورت سوار بر خودرو و موتور حضور پیدا می نمایند شیوه نامه ها را رعایت نمایند و این کمکی به مدافعان سلامت است که گرفتاری تازه ای در بیمارستان ها نداشته باشیم.

وزیر بهداشت درباره دستاورد های وزارت بهداشت هم گفت: سال جاری در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افتخار داریم اعلام کنیم که در میان کشور های مقتدر و برخوردار دنیا در مدیریت کرونا به لحاظ مرگ و میر ها بسیار پیروز بوده ایم و تعداد موارد مرگ و میر ما قابل قیاس با آن کشور ها نیست و آن ها منتظر بودند در اوج تحریم ها، در باتلاق فرو برویم، اما با همکاری مردم و کوشش کادر بهداشت و درمان خوش درخشیدیم.

وی اضافه نمود: با افزایش خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت کوشش خواهیم کرد تا خاتمه سال جاری و اوایل سال آینده 11 هزار تخت بیمارستانی را به بهره برداری برسانیم.

محدودیت های شبانه در کنترل بیماری کرونا بسیار موثر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح محدودیت های شبانه در کنترل بیماری کرونا بسیار موثر است، چون 50 درصد انتقال بیماری به سبب جابجایی و دورهمی هاست.

آقای دکتر سعید نمکی در ارتباط تلفنی با رادیو سراسری اضافه نمود: این طرح توانست از شیوع بیماری جلوگیری کند و مردم هم خوب همراهی کردند و تا زمانی که فکر کنیم عامل موثری است آن را ادامه خواهیم داد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره نوروز هم گفت: این موضوع را در کمیته اجتماعی و در قرارگاه مستقر در وزارت کشور آنالیز می کنیم و اگر مردم اواخر بهمن و اسفند را رعایت نمایند، قطعا نوروز کم دغدغه ای خواهیم داشت در غیر این صورت شاهد شیوع بیماری در نوروز خواهیم بود و امیدواریم موج چهارم این بیماری که همکارانم نگران آن هستند رخ ندهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در شرایطی که مساعد شدن شرایط بعضی شهر ها موجب افزایش سفر می گردد، چرا تغییر رنگ ها را اعلام می کنید؟ اضافه نمود: ما از ابتدا کوشش کردیم با مردم صادق باشیم و خوب و بد را گفته ایم و برای کاهش این بیماری به مردم دروغ نگفتیم و رنگ ها را هم بر اساس شاخص تعداد بستر به ازای هر 100 هزار نفر اعلام می کنیم.

دکتر نمکی اضافه نمود: ما حتی کل استان را بنا نداشتیم قرمز اعلام کنیم و فقط شهر هایی را که مشکل بیشتری داشتند، اعلام کردیم، اما اگر شرایط نگران نماینده باشد مجبور خواهیم بود سطح محدودیت ها را افزایش دهیم.

وی گفت: اگر بعضی استانداران شرایط استان خود را بحرانی ببینند در هماهنگی با دانشگاه های علوم پزشکی استان بلافاصله محدودیت ها را اعلام می کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1525

به "درخواست وزیر بهداشت از شرکت کنندگان راهپیمایی خودرویی و موتوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزیر بهداشت از شرکت کنندگان راهپیمایی خودرویی و موتوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید