دعوت از سرایداران پاساژ ها و مجتمع های مسکونی برای آموزش آتش نشانی

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران: مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: قصد داریم از سرایدارهای پاساژ های اداری، مجتمع های عظیم مسکونی و گاراژ ها به عنوان آتش نشان داوطلب دعوت کنیم تا بعد از آموزش در حوادث نقش آتش نشان را تا رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه ایفا نمایند.

دعوت از سرایداران پاساژ ها و مجتمع های مسکونی برای آموزش آتش نشانی

جهت دریافت خدمات طرح آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، سعید شریف زاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از سازمان آتش نشانی، گفت: زمان اید ه ال سازمان های آتش نشانی برای رسیدن به محل حادثه طبق استاندارد کشورهای پیشرفته این است که آتش نشانی طی 4 دقیقه بعد از اعلام حریق در محل حادثه حاضر گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آخرین زمانی که در تهران به ثبت رسیده 4 دقیقه و 25 ثانیه است که با افزایش ایستگاه های آتش نشانی تا خاتمه سال 93 به 20 ایستگاه و بر اساس برنامه ریزی هایی که برای ایستگاه ها انجام داده ایم فرضمان بر این است که این زمان را کاهش دهیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی توضیح داد: از سوی دیگر قصد داریم از مردم تهران به عنوان آتش نشان داوطلب یاری بگیریم؛ بر این اساس می توانیم از سرایدارهای پاساژ های اداری، مجتمع های عظیم مسکونی و گاراژ ها به عنوان آتش نشان داوطلب دعوت کنیم و با آموزش های فشرده، تجهیزاتی در اختیارشان قرار دهیم تا در حوادث نقش آتش نشان را تا رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه ایفا نمایند.

وی با اشاره به اینکه هر 6 ماه آموزش این دسته از آتش نشان های داوطلب را به روز خواهیم کرد، گفت: برنامه بعدی سازمان آموزش در سازمان ها و ادارات به ویژه کارخانه هاست که بیشترین درصد حوادث حریق به آنها اختصاص دارد. همچنین، اساتید به ویژه اساتید بازنشسته سازمان که در این زمینه تخصص و قدرت تدریس دارند را با برنامه های جدید راهی سازمان ها و ا دارات می کنیم تا افراد را آموزش دهند و سطح ایمنی افزایش یابد.

شریف زاده گفت: قصد داریم به وسیله رسانه ملی و مطبوعات نیز سلسله درس هایی را به شهروندان در قالب انیمیشن و تیزر و فراوری سریال ها و فیلم های جدید ارائه دهیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه برای به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی چه اقداماتی مد نظر دارید؟ گفت: برای این امر دو کار انجام داده ایم نخست اینکه کوشش می کنیم جامعه علمی کشور را با خود همراه سازیم که در این راستا کوشش داریم رشته ای به عنوان رشته حریق در سیستم آموزش عالی ایجاد کنیم که تا یک ماه آینده در رسانه ها اعلام خواهد شد و اشتغال فارغ التحصیلان را تضمین خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بیان نمود: اقدام دوم همراه سازی صنعت کشور است، زیرا متأسفانه در زمینه تجهیزات آتش نشانی در کشور فراوری خاصی وجود ندارد هم به دلیل اینکه از صنعت کشور خواسته نشده و هم به دلیل اینکه برای صنعتگران صرفه مالی ندارد. از این رو با وزارت کشور جلسه ای داشتیم که اگر در کشور به فراوریی دست یافتیم به آتش نشانی سراسر کشور تعمیم بدهیم تا برای صنعتگران فایده داشته باشد.

وی اضافه کرد: بخشی از تجهیراتی که در کشور قابل فراوری نیست از کشورهای خارجی خریداری خواهد شد که برای آن برنامه ریزی داریم و در مصاحبه های آینده اعلام می کنیم.

شریف زاده در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه بیشتر واردات اجرا شده از چه کشورهایی است، اظهار داشت: انبوه فراوریات و لوزام آتش نشانی در انگلیس، اتریش و فنلاند است، البته چین نیز بعضی از تجهیزات را دارد، اما تجهیزات مرغوب در این سه کشور موجود است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 929

به "دعوت از سرایداران پاساژ ها و مجتمع های مسکونی برای آموزش آتش نشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت از سرایداران پاساژ ها و مجتمع های مسکونی برای آموزش آتش نشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید