روسیه خواهان توقفِ شکار اتباع روس به دست دولت آمریکا شد

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در پی آزادی ماریا بوتینا تبعه روس پس از گذراندن یکسال و نیم حبس در آمریکا به جرم ادعایی دسیسه چینی برای اقدام در مقام یک مأمور خارجی، سفارت روسیه در آمریکا روز شنبه از مقامات واشنگتن خواست تا شکار [تعقیب و دستگیری] اتباع روسِ مقیم کشورهای خارجی را متوقف نموده و بجای آن، از سازوکارهای موجود برای همکاری حقوقی و دوجانبه بهره گیرد.

روسیه خواهان توقفِ شکار اتباع روس به دست دولت آمریکا شد

سفارت روسیه در واشنگتن در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: شکار [تعقیب و دستگیری] اتباع روس را در سراسر جهان متوقف کنید. هم میهنان ما که به جرائمی دروغین محکوم شده اند، هنوز در زندانهای آمریکا بسر می برند. رویکرد متمدنانه آن است که از سازوکارهای موجود برای همکاری قانونی استفاده کرد.

لازم به ذکر است که ماریا بوتینا ژوئیه سال گذشته به جرم دسیسه چینی برای اقدام در مقام یک مأمور خارجی غیرقانونی در آمریکا بازداشت و به 18 ماه حبس محکوم شد. در دسامبر همان سال و پس از گذراندن حبس انفرادی، ماریا از بیم طولانی شدن دوران حبس خود اتهام را پذیرفت.

اما وزارت خارجه روسیه محکومیت بوتینا را یک رسوایی برای نظام قضایی آمریکا خواند و دادگاه را متهم کرد که به اجرای یک فرمان سیاسی گردن نهاده است.

در مقابل، سفارت آمریکا در مسکو نیز مدعی بی طرفی و شفافیت نظام قضایی این کشور در رسیدگی به پرونده بوتینا شد.

لازم به ذکر است که دیروز (آدینه) بوتینا از زندانی در تالاهاسی ایالت فلوریدا آزاد و با اخراج از خاک آمریکا به روسیه برگشت. وی صبح امروز در فرودگاه مسکو با استقبال پدرش و همچنین ماریا زاخارُوا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روبرو شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 549

به "روسیه خواهان توقفِ شکار اتباع روس به دست دولت آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواهان توقفِ شکار اتباع روس به دست دولت آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید