روسیه: در صورت پیروی کشور ها از آمریکا، توافق آسمان باز از بین خواهد رفت

به گزارش مجله همراهان، روسیه هشدار داد چنانچه سایر کشور ها هم در قضیه پیمان آسمان باز از آمریکا تبعیت نمایند، این توافق به زودی از بین خواهد رفت.

روسیه: در صورت پیروی کشور ها از آمریکا، توافق آسمان باز از بین خواهد رفت

به گزارش به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، امروز هشدار داد چنانچه سایر کشور ها از آمریکا پیروی نمایند و تحت فشار واشنگتن از پیمان آسمان باز خارج شوند این پیمان ممکن است مانند دومینو فرو بپاشد.

او شرح داد که مسکو انتظار ندارد در اجلاس آینده از تصمیم خود برای خروج از این پیمان بازگردد. ریابکوف تاکید نمود روسیه اجازه نخواهد داد این کنفرانس به مجمع تبادل نظر برای اتهام پراکنی به ویژه علیه مسکو تبدیل گردد. ریابکوف گفت اگر کسی بخواهد روسیه را در این کنفرانس سرزنش کند به شدت با او برخورد می گردد. او در ادامه اضافه نمود ما از واکنش نشان دادن به کسانی که سعی می نمایند از این مجال برای ارائه یک موضوعی کاملا ساختگی و یا مطرح کردن اتهاماتی احمقانه علیه روسیه استفاده نمایند هیچ ابایی نداریم.

پیمان آسمان باز ابتدا در سال 1992 منعقد شد و ده سال پس از آن به اجرا درآمد. این توافق نامه به کشور ها اجازه می دهد تا پرواز های نظارتی غیرنظامی در آسمان یکدیگر انجام دهند. به دنبال خروج واشنگتن از این معاهده 34 کشور دیگر در آن باقی خواهند ماند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ماه مه گفت واشنگتن از این توافق خارج خواهد شد و مدعی شد مسکو مطابق با این توافق عمل نمی کند. روسیه بار ها و بار ها اتهامات آمریکا مبنی بر نقض این پیمان را رد نموده است. وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو فقط به طور متقابل با آمریکا همکاری خواهد نمود و هیچ پیشنهادی را قبول نخواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1134

به "روسیه: در صورت پیروی کشور ها از آمریکا، توافق آسمان باز از بین خواهد رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: در صورت پیروی کشور ها از آمریکا، توافق آسمان باز از بین خواهد رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید