روسیه: قانون قیصر آشکارا مردم عادی سوریه را هدف قرار داده است

به گزارش مجله همراهان، وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد، قانون قیصر و تحریم های جدید آمریکا علیه سوریه در حقیقت مردم عادی این کشور را هدف قرار داده، مانع ارائه یاری های انسان محبت آمیز به سوری ها و واردات دارو و تجهیزات پزشکی به آنجا می گردد.

روسیه: قانون قیصر آشکارا مردم عادی سوریه را هدف قرار داده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، قانون قیصر و تحریم های جدید علیه دولت سوریه که از تاریخ 17 ژوئن (28 خرداد ماه) در ایالات متحده به اجرا درآمده، در حقیقت مردم عادی در سوریه را نشانه گرفته است.

در این بیانیه آمده است: قانون سزار که در ظاهر با هدف حمایت از مردم غیرنظامی سوریه اجرا می گردد، در واقع مردم عادی در این کشور را مورد حمله قرار داده است. مقامات واشنگتن کاملاً مطلع هستند که تحریم های یک جانبه ایالات متحده که چندین سال است در حال انجام بوده و محدودیت های جدیدی به آن افزوده شده، تا حدود زیادی باعث کاهش ارزش لیر سوریه و افزایش قیمت سوخت، مواد غذایی و لوازم ضروری زندگی در این کشور شده است. در نتیجه این محدودیت ها ، هزاران نفر از مردم عادی سوریه، به اعتراف نمایندگان سازمان های تخصصی فعال در زمینه مسائل انسان محبت آمیز در سازمان ملل، به معنای واقعی کلمه، در آستانه بقاء قرار گرفته اند.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده است که به موازات آن، آمریکایی ها به طور فعال از ارائه یاری های انسانی عظیم خود دم می زنند ، در حالی که درباره اقدام نظامیان این کشور در فروش غیرقانونی مواد نفتی سوریه، مسدود شدن دارایی های بانک های سوریه و ممانعت از اختصاص بودجه های بین المللی به این کشور سکوت می نمایند.

این وزارتخانه تأکید کرد: ضمن اینکه آنها فراموش نمی نمایند که به سیستم کارآمد معافیت های انسان محبت آمیز اشاره نمایند، که ظاهراً مانع از ارائه یاری های بشرمحبت آمیز به سوریه نشده و منجر به تحریم های فرامرزی می گردد که بر اساس قوانین بین المللی، محکوم شده هستند.

در این سند تاکید شده است: بر کسی پنهانی نیست که محدودیت های یک جانبه در خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل، وارد کردن دارو به سوریه، از جمله مواد اولیه فراوری داروهایو بیهوشی، رایانه و دستگاه های پیشرفته (اسکنر پرتوی ایکس، تنفس مصنوعی، دستگاه های دیالیز و پرتودرمانی) و همچنین کودها، سیستم های تصفیه آب، تجهیزات ساختمانی، ژنراتور برقی و بسیاری مواد و تجهیزات ضروری دیگر را نیز شامل می گردد.

وزارت امور خارجه در انتها یادآور شد که در سال 2018 ادریس جزایری گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارشی پس از بازدید خود از سوریه درباره تأثیرات منفی اقدامات محدود نماینده یکجانبه، به صراحت گفت که تحریم های چند سطحی مانع ارائه یاری های انسان محبت آمیز بوده و نقض حقوق مردم سوریه تلقی می گردد. این مسئله معین است که از آن موقع تا به امروز هیچ چیز تغییر ننموده و فقط تحریم های واشنگتن علیه سوریه گسترش یافته و شدیدتر شده است.

لازم به یادآوری است، بسته تحریم های جدید علیه سوریه تحت عنوان قانون قیصر است که از اسم مستعار یک سرباز سوری گرفته شده که در سال 2013 از این کشور گریخت و گویا عکس هایی از خشونت علیه زندانیان در زندان های سوریه به مدافعان حقوق بشر غربی ارائه نموده است.

این سند در تاریخ 20 دسامبر سال 2019 توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تصویب رسید و مقررات مربوط به اعمال تحریم هایی علیه بخش های مهم اقتصاد سوریه، بانک مرکزی سوریه، مقامات ارشد این کشور، از جمله شخص رئیس جمهور و همچنین تمامی سازمان های دولتی یا خصوصی اعم از سوری و خارجی را در بر می گیرد که با مقامات دمشق همکاری دارند، را معین نموده است.

وزارت امور خارجه سوریه تشدید تحریم ها از سوی دولت آمریکا را تروریسم مالی و بخشی از جنگ خونین شروع شده علیه مردم سوریه نامیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1105

به "روسیه: قانون قیصر آشکارا مردم عادی سوریه را هدف قرار داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: قانون قیصر آشکارا مردم عادی سوریه را هدف قرار داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید