سازمان جهانی بهداشت همایش پژوهش و نوآوری کووید-19 برگزار می کند

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در 23 و 24 اردیبهشت سال 1400 (معادل 13 تا 14 می 2021) از ساعت 15:30 تا 20:30 (در هر دو روز)، میزبان همایش جهانی پژوهش و نوآوری کووید-19 (Global COVID-19 Research and Innovation Forum) خواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت همایش پژوهش و نوآوری کووید-19 برگزار می کند

اهداف مجمع جهانی دارای دوبخش است: هدف اولیه: ادامه سرعت بخشیدن به پژوهش هایی که می تواند به مهار گسترش کووید-19 کمک کند و منجر به تسهیل مراقبت بهینه بیماران مبتلا شود؛ در حالی که نوآوری را در هر زمینه پژوهشی کاملا ادغام کند.

هدف ثانویه: حمایت از اولویت های پژوهشی به شیوه ای که منجر به توسعه بسترهای جهانی پژوهش شود، به آمادگی برای اپیدمی های پیش بینی نشده بعدی کمک کند و پژوهش های فوری، توسعه و دسترسی عادلانه به مداخلات موثر -شامل و نه محدود به تشخیص، درمان و واکسن- را تشویق کند.

این همایش به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مسؤولیت تاریخی و اصلی سازمان جهانی بهداشت (WHO) مدیریت یک نظام جهانی در جهت کنترل شیوع بین المللی بیماری است.

در ماه می سال 2015، شصت و هشتمین مجمع جهانی بهداشت به درخواست 194 کشور عضو از WHO خواستند تا یک ائتلاف جهانی گسترده برای توسعه طرح تحقیق و توسعه WHO به عنوان یک مکانیسم سازوکار و ابزاری برای راهنمایی فنی قدم به قدم تحقیق و توسعه و پشتیبانی از تحقیقات در طی بیماری های همه گیری، تشکیل دهد.

دانشمندان جهانی کووید-19 در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو در روزهای 11 تا 12 فوریه 2020 همدیگر را ملاقات کردند تا به ارزیابی سطح دانش فعلی در مورد ویروس جدید، توافق بر سر سوالات مهم پژوهشی که نیاز به پاسخ فوری دارند و یافتن راه هایی برای تسریع و تأمین بودجه پژوهش های اولویت دار برای جلوگیری از این شیوع و آمادگی برای موارد آینده بپردازند.

مجمع جهانی منجربه توافق بر سر دو هدف اصلی شد. اولین هدف تسریع در تحقیقات نوآورانه برای کمک به مهار گسترش اپیدمی و تسهیل مراقبت از افراد آسیب دیده بود. هدف دوم حمایت از اولویت های پژوهشی در جهت کمک به بنیادهای تحقیقاتی جهانی به امید آموختن از واکنش به همه گیری فعلی برای آمادگی بهتر برای اپیدمی پیش بینی نشده بعدی بود.

پس از آن، WHO شبکه ای از محققان جهانی را گرد هم آورد که از آن زمان در مورد اولویت های پژوهشی بحث کرده، روش ها را توسعه داده و از طریق صدها مشاوره علمی مجازی که شامل هزاران دانشمند در سراسر جهان است، شواهد نوظهور را ارزیابی کردند.

از طریق این تلاش ها، آمادگی و واکنش اضطراری از افزایش اقدامات پژوهشی و بهبود همکاری تحقیق و توسعه بهره مند شدند. در حالت ایده آل، این تلاش های هماهنگ باید تغییرات جهانی را تسریع کند، هماهنگی بیشتر را توسعه دهد و دامنه فناوری های پزشکی موجود برای درمان بیماری های عفونی را افزایش دهد.

تأثیر اصلی باید سریع تر و با پاسخ های موثرتری به موارد اضطراری سلامت عمومی در سراسر جهان باشد.

جامعه سلامت جهانی، دولت ها، محققان و جوامع کشورهای کم درآمد و متوسط، شرکای توسعه محصول، شرکت های دارویی و بیوتکنیکی، اتحادیه حامیان مالی باید به همکاری مشترک ادامه دهند.

تلاش های هماهنگ باعث افزایش سرمایه گذاری در تحقیقات برای فناوری های پزشکی مناسب، اطمینان از دسترسی عادلانه و منصفانه به آنها و مقرون به صرفه بودن در جوامع نیازمند می شود. WHO همچنان به استفاده از قدرت دعوت خود برای تحقق بخشیدن به این چش انداز ادامه می دهد، اما موفقیت متکی به تلاش های هماهنگ همه ذی نفعان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1691

به "سازمان جهانی بهداشت همایش پژوهش و نوآوری کووید-19 برگزار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت همایش پژوهش و نوآوری کووید-19 برگزار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید