سازمان سیا هم آرگو را نادرست خواند، کسی به گروگان ها تیراندازی نکرد

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندی وایر، سازمان سیا دیروز انتقادهایی را بر فیلم آرگو محصول سال 2012 که پیروز به کسب جایزه اسکار شد، منتشر کرد.

سازمان سیا هم آرگو را نادرست خواند، کسی به گروگان ها تیراندازی نکرد

در توییتر سیا آمده است، همه آنچه به عنوان عملیات اکشن در فیلم آمده نادرست است و تعقیقب و گریزی در هنگام خروج گروگان های فراری در فرودگاه صورت نگرفت. سیا اعلام نموده همه وقایع خیلی آرام پیش رفت و هیچ فردی در فرودگاه مزاحم ما نشد.

در عین حال اعلام شد که یک ساعت در وقوع عملیات تاخیر شده بود که آن هم برای مسایل مکانیکی اتفاق افتاده بود. علاوه بر این وجود تک تیراندازها و تیراندازی به گروگان ها نیز نادرست اعلام شد.

انتشار این خبر موجب شد تا کانادایی ها بار دیگر از این که نقش آنها در فیلم کم رنگ مطرح شده ابراز دلخوری نمایند و یادآوری نمایند که سفیر کانادا و همسر وی نقش مهمی در خروج 6 گروگان فراری از سفارت داشتند.

در حالی که بسیاری از منتقدان معتقد بودند جایزه اسکار به دلایل سیاسی به فیلم آرگو تعلق گرفته، شماری از منتقدان نیز سعی داشتند این عقیده را به دیگران بقبولانند که صرفا توانایی های هنری فیلم و نه وقایع تاریخی بیان شده توسط آن، موجب شد تا این جایزه به فیلم تعلق بگیرد.

فیلم آرگو به کارگردانی و بازیگری بن افلک محصول سال 2012، جایزه اسکار را از دست میشل اوباما دریافت کرد و با این حال باز هم شائبه سیاسی بودن این عمل را نپذیرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 426

به "سازمان سیا هم آرگو را نادرست خواند، کسی به گروگان ها تیراندازی نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان سیا هم آرگو را نادرست خواند، کسی به گروگان ها تیراندازی نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید