سازمان ملل: چین یک میلیون کودک تبتی را از خانواده ها جدا نموده است (تور ارزان چین)

به گزارش مجله همراهان، براساس گزارش نو سازمان ملل، چین حدود یک میلیون کودک تبتی را برای آموزش آنچه فرهنگ حاکم چین نامیده می گردد، از خانواده هایشان جدا نموده و به مدارس شبانه روزی دولتی فرستاده است.

سازمان ملل: چین یک میلیون کودک تبتی را از خانواده ها جدا نموده است (تور ارزان چین)

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت نکست شارک، در گزارش اخیر سازمان ملل متحد آمده است: این جداسازی بچه ها تبتی از خانواده هایشان بخشی از کوشش های دولت چین است تا این بچه ها را به لحاظ فرهنگی، مذهبی و زبانی جذب فرهنگ حاکم چینی موسوم به هان کند.

سه تن از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل نسبت به این موضوع تحت عنوان همگون سازی اجباری ابراز نگرانی نموده اند.

طبق این گزارش، در سال های اخیر سیستم این مدارس برای بچه ها تبتی برنامه های اجباری را در مقیاسی بزرگ با هدف همگون سازی تبتی ها نسبت به فرهنگ اکثریت هان ارائه داده است؛ اقدامی که با استاندار های بین المللی حقوق بشر مغایرت دارد.

بچه ها تبتی از منطقه ها و جوامع روستایی به این مدارس بومی و شبانه روزی فرستاده می شوند - مدارسی که براساس فرهنگ هان و صرفا زبان ماندارین فعالیت می نمایند.

طبق ادعا های کارشناسان سازمان ملل، بچه ها تبتی ارتباطشان را با زبان بومی خود از دست می دهند و در پی این اقدام دولت چین، این بچه ها دیگر قادر نیستند با والدین و پدران و مادربزرگان خود به آسانی ارتباط برقرار نمایند؛ اقدامی که به همگون سازی آن ها و در نهایت نابودی هویتشان منجر می گردد.

سازمان ملل نسبت به افزایش فعالیت چنین مدارسی در داخل و بیرون منطقه خودمختار تبت ابراز نگرانی کرد و کارشناسان این سازمان خاطرنشان کردند که اکثریت زیادی از بچه ها تبتی به چنین مدارسی فرستاده می شوند.

این کارشناسان مرتبا با مقامات چینی درخصوص این مسئله در تماس هستند. این گزارش تازه ترین مورد از آنچه تهاجم فرهنگی طولانی مدت چین علیه اقلیت ها از زمانی که شی جینپینگ، رئیس جمهوری این کشور در سال 2012 ریاست را بر عهده گرفت، خوانده می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2245

به "سازمان ملل: چین یک میلیون کودک تبتی را از خانواده ها جدا نموده است (تور ارزان چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: چین یک میلیون کودک تبتی را از خانواده ها جدا نموده است (تور ارزان چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید