سکانس دیدنی شیار 143

به گزارش مجله همراهان، فیلم سینمایی شیار 143 با بازی مریلا زارعی و کارگردانی نرگس آبیار یکی از فیلم های پر مخاطب دهه 90 به شمار می رود.

سکانس دیدنی شیار 143

شیار 143 فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار و تهیه نمایندگی محمدحسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی محصول سال 1392 است. نرگس آبیار، فیلمنامه اصلی شیار 143 را از خاطره ای با نام شیار 143 از کتاب تفحص حمید داودآبادی نوشته شده است.

شیار 143 یکی از محدوده های منطقه جنگی است که برای مین یابی و یافتن اجساد کشته شدگان در جنگ مورد تفحص و کاوش قرار می گیرد. فیلم شیار143 مورد استقبال طیف های مختلف مردم نهاده شد و نیز در بیش از 30 جشنواره بین المللی حضور یافت و 16 جایزه بین المللی دریافت کرد. در ادامه این مطلب یکی از صحنه های پایانی و تاثیر گذار این فیلم در اختیار شما گذاشته شده است.

فیلم شیار 143 داستان زندگی تعدادی از جوانان بیجاری را که به جبهه رفته اند، توضیح می دهد. در این فیلم همکلاسی های جوان، برای یک دوره آموزشی به پادگانی در یزد اعزام می شوند و پس از آن در عملیات والفجر مقدماتی شرکت می نمایند. در جریان این عملیات، بعضی از این سربازان اسیر شده و تعدادی نیز مجروح و کشته می شوند. اما در میان قهرمانان قصه، یونس و مادرش اُلفت داستان عشق و انتظار یک مادر شهید را روایت می نمایند.

خبرنگاران فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2182

به "سکانس دیدنی شیار 143" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکانس دیدنی شیار 143"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید