طرز تهیه برگه زردآلو خوشمزه با فر و بدون فر

به گزارش مجله همراهان، چیزی به آمدن پاییز نمانده و وقتی برای خداحافظی از میوه های دلچسب تابستانه ندارید. اما صبر کنید! شاید نیازی به خداحافظی کردن از این میوه ها نداشته باشید. شما می توانید با چند فوت و فن ساده، طعم میوه های تابستانه را در آشپزخانه تان ماندگار کنید. می توانید از زردآلوهایی که چیزی به تمام شدن فصلشان نمانده کمپوت یا مربا بسازید، آنها را به همان روش تهیه لواشک هلو به لواشک تبدیل کنید یا اینکه در خانه خودتان برگه زردآلو تهیه نموده و تا تابستان بعد، در یخچال و فریزر خانه تان این میوه را ذخیره کنید.

طرز تهیه برگه زردآلو خوشمزه با فر و بدون فر
  • مواد لازم برای تهیه برگه زردآلو

زردآلو سالم و رسیده به مقدار لازم

  • طرز تهیه برگه زردآلو بدون فر

  • طرز تهیه برگه زردآلو در فر

مرحله اول

زردآلوها را از وسط نصف کنید و هسته شان را بیرون بیاورید. سپس در یک سینی بزرگ، یک دستمال تمیز پهن کنید و زردآلوها را رویش بچینید.

مرحله دوم

سینی را برای دو تا سه روز روی پشت بام یا حیاط، زیر آفتاب قرار دهید. برای اینکه زردآلوها آلوده نشوند، می توانید یک لایه توری پنجره را رویشان بکشید. البته بهتر است که توری و زردآلوها کمی از هم فاصله داشته باشند.

مرحله سوم

زردآلوها را هر روز دو تا سه بار پشت و رو کنید تا آبشان کاملا خشک گردد. بعد از گذشت روز سوم، آنها را داخل خانه بیاورید و برای خشک تر شدنشان صبر کنید. البته نباید زردآلوها را در معرض رطوبت کولر آبی قرار دهید.

مرحله اول

زردآلوها را بشویید و از وسط نصف نموده و هسته شان را جدا کنید.

کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و زردآلوها را روی سینی بچینید. حرارت فر را روی 90 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و سینی را در فر بگذارید. مراقب باشید با بالا بردن حرارت، زردآلوها را به جای خشک شدن نسوزانید.

مرحله دوم

در جریان خشک شدن زردآلوها، در فر را کمی باز بگذارید و مدام به آنها سر بزنید. هر چند دقیقه یکبار زردآلوها را پشت و رو کنید تا نسوزند.

مرحله سوم

وقتی آب زردآلوها جمع شد، شعله را خاموش کنید و سینی را همچنان در فر گذاشته و همچنان به پشت و رو کردن زردآلوها ادامه دهید. پس از سرد شدن فرد، سینی را برای چند روز در جای خشک و خنک قرار دهید تا برگه ها خوب خشک و آماده شوند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 407

به "طرز تهیه برگه زردآلو خوشمزه با فر و بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه برگه زردآلو خوشمزه با فر و بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید