طرز تهیه حمص بدون ارده و بسیار خوشمزه

به گزارش مجله همراهان، اگر در پی تنوع در طعم حمص هستید و یا به ارده دسترسی ندارید، تهیه حمص بدون ارده را امتحان کنید. این روش ساده و سریع، طعمی دلچسب و بافتی کرمی به حمص شما می دهد. در این دستور، از نخود و آبلیمو به عنوان پایه استفاده می گردد و با افزودن سیر، زیره، نمک و فلفل سیاه، به آن طعم و مزه دلخواه را می دهید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه حمص ساده را مرور نموده بودیم و در ادامه طرز تهیه حمص بدون ارده را که می توانید به عنوان پیش غذا با نان پیتا یا سبزیجات سرو کنید، یا از آن در ساندویچ و یا به عنوان دیپ بهره ببرید، آنالیز خواهیم کرد.

طرز تهیه حمص بدون ارده و بسیار خوشمزه

مواد لازم برای تهیه حمص بدون ارده

  • نخود به اندازه لازم
  • روغن زیتون یک چهارم فنجان
  • آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
  • زیره سبز 1 قاشق چایخوری
  • سیر 2 حبه
  • نمک و فلفل به اندازه لازم

طرز تهیه حمص بدون ارده

1. خیساندن و پخت نخود

اولین مرحله از طرز تهیه حمص بدون ارده این است که نخود لازم برای تهیه حمص را به مدت حداقل 8 تا 24 ساعت خوب در آب بخیسانید تا کاملا نفخ آن گرفته گردد سپس آن را با آب بپزید تا کاملا نرم گردد.

2. مخلوط کردن مواد و تهیه حمص

اکنون و در این مرحله نخود پخته را به همراه یک چهارم فنجان روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک قاشق چایخوری زیره سبز، 2 حبه سیر، نمک و فلفل را داخل غذاساز بریزید و با هم مخلوط کنید تا یکدست و خامه ای گردد و به همین سادگی حمص شما آماده است. می توانید آن را با نان یا سبزیجات سرو کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه حمص بدون ارده

رعایت نکات و فوت و فن های تهیه حمص، نه تنها طعم و مزه این پیش غذا را به طور قابل توجهی ارتقا می دهد، بلکه به شما یاری می نماید تا حمصی با کیفیت و بافت مطلوب تهیه کنید.

رقیق کردن حمص

اگر حمص شما سفت شد، می توانید کمی آب جوشیده یا آب نخود به آن اضافه کنید تا رقیق تر گردد.

نکاتی برای انتخاب نخود حمص

اگر زمان کافی برای تهیه حمص ندارید، می توانید از نخود کنسروی بهره ببرید. در ضمن اگر می خواهید حمص شما رنگ روشن تری داشته باشد، بهتر است از پوست نخود را بعد از پخت بگیرید.

مقدار مناسب مواد برای تهیه حمص

اگر حمص را در رستوران های مختلف خورده باشید احتمالا متوجه شده اید که طعم آن در مکان های مختلف فرق دارد چون در بعضی دستورالعمل های تهیه حمص طعم لیمو قوی تر است، بعضی دیگر طعم سیر واضح تری دارند و بعضی به طور تعیین تندتر هستند. مواد و مقادیر موجود در حمص ثابت نیستند بنابراین هنگام تهیه حمص باید سلیقه خود را در نظر داشته باشید

طعم و رنگ به حمص اضافه کنید

اگر دوست دارید طعم و رنگ بیشتری به حمص خود اضافه کنید، می توانید 8 تا 10 گوجه فرنگی خشک شده را به غذاساز اضافه کنید تا حمص شما قرمز گردد یا حتی روی آن فلفل قرمز تفت داده شده بریزید یا حتی و اندازهی روغن زیتون روی حمص بپاشید.

تفاوت حمص با ارده و بدون ارده

حمص با ارده طعم و مزه خاص و خامه ای تری دارد، در حالی که حمص بدون ارده طعم ملایم تری دارد. بعلاوه حمص با ارده به علت وجود ارده، کالری و چربی بیشتری نسبت به حمص بدون ارده دارد. بنابراین انتخاب بین حمص با ارده و بدون ارده به سلیقه شما بستگی دارد. اگر طعم قوی تر و خامه ای را دوست دارید، حمص با ارده را انتخاب کنید. اما اگر در پی یک گزینه کم کالری و کم چرب هستید، حمص بدون ارده را انتخاب کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 19 خرداد 1403 بروزرسانی: 19 خرداد 1403 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2347

به "طرز تهیه حمص بدون ارده و بسیار خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حمص بدون ارده و بسیار خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید