ظرفیت انسانی هوشمندانه مدیریت می گردد

به گزارش مجله همراهان، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: با اجرای کامل طرح تقیسم کار ملی زیست فناوری، ظرفیت نیروی انسانی حوزه زیستی در کشور به صورت هوشمندانه ای مدیریت خواهد شد.

ظرفیت انسانی هوشمندانه مدیریت می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری درباره اجرای طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری در کشور، توضیح داد: یکی از اقدامات مهم برای هماهنگ سازی و افزایش بهره وری ظرفیت ها و فعالیت های حوزه فناوری زیستی در سطح کشور، معین اولویت های تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و یکپارچه سازی آن به منظور جلوگیری از تعدد تحقیقات بر روی موضوعات واحد است.

وی اضافه نمود: ستاد توسعه زیست فناوری که برابر اسناد جاری، حمایت، راهنمایی و هماهنگی موسسات و مراکز فعال و مرتبط با زیست فناوری را بر عهده دارد در نظر دارد با توجه به ظرفیت های فکری نسبت به تهیه اطلس ظرفیت های علمی و فناورانه حوزه زیست فناوری در کشور اقدام کند.

بنا به گفته قانعی، دنیا کنونی به دلیل نفوذ خلاقیت ها در فناوری، در حال شتاب گیری است و هر روز شاهد تغییر و تحولات فناورانه ای هستیم که بدون تسلط بر آن و بهره گیری از فرصت های پیش آمده، دستیابی به اقتصاد در حال توسعه ناممکن خواهد بود.

وی همچنین توضیح داد: دستیابی به رتبه اول علم و فناوری در منطقه و کسب سهم موثر مالی و ارزش اضافه نموده از محل ظرفیت های علمی، مستلزم اقدام هماهنگ و همه جانبه متکی بر تقسیم کار ملی است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: استفاده مفید از منابع محدود نیازمند اقدام برنامه ریزی شده متناسب با ظرفیت های آمایش سرزمینی، اقلیمی و پتانسیل های منحصر به فرد در کشور و مدیریت هوشمندانه ظرفیت منابع انسانی است.

وی در ادامه بیان نمود: یکی از برنامه های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اجرای طرح تقسیم کار ملی زیستی فناوری است. طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری به تفکیک موضوع و استانی در حال پیگیری و اجرایی شدن است.

قانعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان نمود: فراوری تجهیزات زیست فناوری، مدیریت پسماندهای جامد صنعتی و فروشویی زیستی، زیست پالایی پساب های صنعتی و خاک های آلوده، کیت های تشخیص بیماریهای مهم گیاهی و دامی، واکسن های دام، طیور و آبزیان، خوراک دام، طیور و آبزیان، کودهای زیستی و زیست مهارگرها از جمله اولویت های تعریف شده در حوزه طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری به تفکیک موضوع است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 224

به "ظرفیت انسانی هوشمندانه مدیریت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت انسانی هوشمندانه مدیریت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید