عکس ، خاکستر این بازیگر به وسیله ناسا به فضا پرتاب می گردد ، بازیگری که در مشهورترین سریال فضایی الهام بخش شد

به گزارش مجله همراهان، خاکستر نیچل نیکولز، بازیگر سریال پیشتازان فضا که اخیرا در سن 89 سالگی درگذشت، در ماموریت ناسا به فضا پرتاب می گردد.

عکس ، خاکستر این بازیگر به وسیله ناسا به فضا پرتاب می گردد ، بازیگری که در مشهورترین سریال فضایی الهام بخش شد

به گزارش خبرنگاران، خاکستر نیچل نیکولز بازیگر نقش ستوان نیوتا اوهارا در سریال محبوب تلویزیونی پیشتازان فضا (Star Trek) که در ماه جولای در سن 89 سالگی درگذشت، اواخر امسال به فضا پرتاب خواهد شد. سلستیس، یکی از شرکت های خصوصی پروازهای فضایی که با ناسا همکاری می نماید، خاکستر او را روی موشکی که بین 150 تا 300 میلیون کیلومتر در فضا فراتر از فاصله بین زمین و ماه و تلسکوپ جیمز وب سفر می نماید به فضا می فرستد. نیکولز جزو اولین بازیگران زن سیاه پوستی بود که پس از تصویب قانون حقوق مدنی در سال 1964 نقش کلیدی را در سریال تلویزیونی پیروز بازی می کرد.

بازی نیکولز در نقش ستوان اوهارا، افسر ارتباطات در کشتی فضاپیمای یو.اس.اس انترپرایز نه تنها حرکتی پیش گام در اوج جنبش حقوق مدنی آمریکا بود بلکه الهام بخش زنان رنگین پوستی شد که رویای پیوستن به ناسا را در سر می پروراندند. موشک یونایتد لانچ الایِنس والکن قرار است بیش از 200 کپسول حاوی خاکستر، نمونه دی ان ای و پیغام های درود را در اواخر امسال از کیپ کارناوال استان فلوریدا به اعماق فضا حمل کند.

  • خاکستر بازیگر استار ترک به فضا پرتاب شد
  • 10 فیلم تماشایی در خصوص فضا که این روزها حتما باید ببینید | این فیلم ها شما را روی جایگاه میخکوب می نماید

پسر خانم نیکولز، کایل جانسون دی ان ای خود را به همراه خاکستر مادرش به سفر فضایی می فرستند. او در بیانیه ای در این باره گفت: تنها تاسف من این است که نمی توانم ادای احترام نهایی ابدی خود را در مراسم پرتاب در کنار مادرم به اشتراک بگذارم.

شرکت سلستیس اظهار داشت که موشک پس از پرتاب، فرودگری به ماه می فرستد. پس از آن با محموله یادبود وارد مدار پایدار دور خورشید می گردد و در مرحله پایانی سوخت سوزی، پرواز تبدیل به ایستگاه انترپرایز می گردد که به افتخار سریال پیشتازان فضا نام گذاری شده است.

نیچل نیکولز بازیگر پیشتازان فضا

علاوه بر نیکولز، خاکستر بعضی از شخصیت های پیشتازان فضا و طرف دارانش نیز در این پرواز به فضا فرستاده می شوند. در این بین اشخاصی چون جین رادنبری خالق این سریال، همسرش ماژل برت رادنبری که نقش پرستار چپل را در سریال اصلی بر عهده داشت، جیمز دوهان، بازیگر نقش مهندس مونتگومری اسکات و داگلاس ترابل، مسئول جلوه های ویژه فیلم پیشتازان فضا هستند.

خاکستر جین رادنبری تا به حال چندین بار از جمله اولین پرواز حمل خاکستر فضایی سلستیس در سال 1997 به فضا فرستاده شده است. در پرواز سال 1997، خاکستر تیموتی لیری، مدافع ال اس دی نیز به فضا فرستاده شد. برای پرواز امسال، شرکت سلستیس نسخه دیجیتالی از یادبودهای مردم از خانم نیکولز را نیز می گنجاند.

پس از بازی در سریال پیشتازان فضا از سال 1966 تا سال 1969، نیکولز همکاری طولانی مدتی را با ناسا شروع کرد. از سال 1977، او به ارتقای وجهه آژانس فضایی و استخدام افرادی از پیشینه های ضعیف یاری کرد. ناسا با یاری او، هزاران زن و افرادی از اقلیت های جامعه را به کار در آژانس فضایی تشویق کرد. در این بین، اولین زن فضانورد، سالی راید و چارلز بولدن مدیر ناسا از سال های 2009 تا 2017 نیز حضور داشتند.

می جمیسون اولین زن رنگین پوستی که در سال 1992 به فضا رفت اغلب، بازی نیکولز در پیشتازان فضا را منبع علاقه خود به کیهان معرفی می کرد. پس از مرگ نیکولز، مدیر ناسا، بیل نلسون در بیانیه ای گفت: حمایت او از تلویزیون فراتر بود و موجب تحول ناسا شد. ماموریت نیکولز ماموریت ناسا است. امروزه، در حالی که ما در کوشش برای فرستادن اولین زن و اولین انسان رنگین پوست به ماه از طریق فضاپیمای آرتمیس هستیم، میراث نیچل نیکولز هدایتگر راه ناسا است.

منبع: 30 نما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2167

به "عکس ، خاکستر این بازیگر به وسیله ناسا به فضا پرتاب می گردد ، بازیگری که در مشهورترین سریال فضایی الهام بخش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، خاکستر این بازیگر به وسیله ناسا به فضا پرتاب می گردد ، بازیگری که در مشهورترین سریال فضایی الهام بخش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید