قاضی پور: بی توجهی دولت به کارگران ناشی از اقتصاد لیبرال دموکراسی است ، روحانی با کمک همین کارگران رئیس جمهور شد

به گزارش مجله همراهان، عضو فراکسیون کارگری گفت: متاسفانه علت این بی توجهی دولت به کارگران نشات گرفته از اقتصاد لیبرال دموکراسی است و این تفکر برای قشر آسیب پذیر جامعه ارزشی قائل نیستند و بیشتر نوک پیکان حمایتشان به سمت قشر سرمایه دار است.

قاضی پور: بی توجهی دولت به کارگران ناشی از اقتصاد لیبرال دموکراسی است ، روحانی با کمک همین کارگران رئیس جمهور شد

نادر قاضی پور، کننده ارومیه و عضو فراکسیون کارگری مجلس در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره حقوق و دستمزد سال جدید کارگران، گفت: کننده های کارگران در این جلسه این مصوبه را امضا نکردند و این انتظار وجود داشت که دولت حمایت لازم را داشته باشد که متاسفانه همیشه توجه اش سمت کارفرمایان است.

وی ضمن ناراحتی از دولت ادامه داد: آقای روحانی باید این را در نظر داشته باشد که در انتخابات سال 92 و 96 خانه کارگر به ایشان کمک کرد تا به مقام ریاست جمهوری برسد و اکنون وقت آن است که از کارگران حمایت کنند نه از کارفرمایان.

عضو فراکسیون کارگری بیان داشت: شورای عالی کار به موضوع دولت باید با واقعیت به این موضوع بپردازد یعنی طبق اعلام نرخ تورم توسط مرکز آمار که عددی معادل 40 درصد است باید این عدد را در حقوق کارگران درنظر می گرفتند که نکردند.

قاضی پور با اشاره به بیماری کرونا گفت: این بلای آسمانی کاری انجام داده است که کارگران با مسائل عدیده ای مواجهه بشوند از بیکاری بگیرید تا اخراج از کار که این کارگران با سختی درحال امرار معاش هستند و هنوز بسته معیشتی دولت به آن ها تعلق نگرفته است از این طرف هم مشاهده می کنیم دستمزدهایشان را هم آنچنان افزایش نداده اند این قشر چطور می تواند زندگی کند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شرح داد: انتظار داشتیم دولت همانند کارمندان خود به کارگران هم توجه لازمی می کرد و حقوق و مزایای کارگران را همانند کارمندان افزایش می داد و حداقل دستمزد یک کارگر را به دو میلیون و 800 هزار تومان می رساند که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: من به عنوان عضو فراکسیون کارگری مجلس که 12 سال هست در این فراکسیون حضور دارم به این امر دولت و بی توجه ای آن نسبت به کارگران اعتراض دارم و انتظار داشتم که دولت حداقل حق و حقوق کارگران را در نظر می گرفت.

این کننده مجلس تاکید می کند: متاسفانه علت این بی توجه ای دولت آقای روحانی به کارگران نشئت گرفته از اقتصاد لیبرال دموکراسی است و این تفکر برای قشر آسیب پذیر جامعه ارزشی قائل نیستند و بیشتر نوک پیکان حمایتشان به سمت قشر سرمایه دار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1004

به "قاضی پور: بی توجهی دولت به کارگران ناشی از اقتصاد لیبرال دموکراسی است ، روحانی با کمک همین کارگران رئیس جمهور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی پور: بی توجهی دولت به کارگران ناشی از اقتصاد لیبرال دموکراسی است ، روحانی با کمک همین کارگران رئیس جمهور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید