ماجرای مسابقه جنجالی آی فیلم چه بود؟، مجری: کوشش کردم بر خودم مسلط باشم

به گزارش مجله همراهان، مجری مسابقه تلویزیونی شبکه آی فیلم گفت: زمانی که از خانمی که در مسابقه شرکت نموده بودند پرسیدم چه کسی به شما یاری می نماید؟ گفتند برادر زاده ام، منتهی گویا برادرزاده ایشان کار ثبت نام را انجام داده و خودشان چندان در جریان امور نبودند.

ماجرای مسابقه جنجالی آی فیلم چه بود؟، مجری: کوشش کردم بر خودم مسلط باشم

به گزارش گروه سیما خبرنگاران از فارس، مسابقه های تلویزیونی طی چند سال پیش برو و بیایی برای خود داشتند و مخاطبان بسیاری را سرگرم می کردند. این روزها هم البته هنوز برنامه های اینچنینی دوستداران خود را دارند اما تلویزیون کمتر به سراغ آنها می رود. یکی از این مسابقات که هنوز روی آنتن می رود، نما به نما است که از شبکه آی فیلم پخش می گردد و از جمله برنامه های پر مخاطب این شبکه به حساب می رود.

این برنامه مخاطب محور از آغاز فراوری تا به امروز مجریان زیادی را به خود دیده که کیمیا گیلانی یکی از آنهاست. گیلانی کار اجرا را با مسابقات تلویزیونی بچه ها و نوجوانان آغاز نموده و به نما به نما رسیده است. این مجری جوان که اتفاق رخ داده بر سر پرداخت جایزه نقدی به یکی از شرکت نمایندگان در هنگام اجرای او بسیار در شبکه های اجتماعی پربازدید نماینده شده است، در این گفت و گو، مصادف با دهمین سالگرد تولد آی فیلم، شرحات مفصلی درباره این واقعه ارائه داد.

گیلانی زنده بودن مسابقه نما به نما را از جمله جذابیت ها و چالش های اجرای آن بر می شمرد و تاکید می نماید که برنامه زنده حال و هوای دیگری دارد. او همچنین اذعان می نماید که مجری در حین اجرای یک مسابقه زنده باید کاملاً تمرکز داشته باشد و با آرامش بر اوضاع مسلط شده و کار را جمع کند. مجری برنامه نما به نما می گوید که تا جایی که بتواند به شرکت نمایندگان در هنگام طرح پرسش ها یاری می نماید اما از آنجا که از محتویات درون صندوق های جوایز خبر ندارد، ترجیح می دهد در این بخش دخالت چندانی نداشته باشد. گیلانی تصریح می نماید که سبک شاد را در اجرا می پسندد و دوست دارد که ریتم اجرایش هم به مانند زندگی و کارش تند باشد. به باور او، این نوع اجرا برای قشر جوان هم جذاب است، چرا که این قشر یک اجرای پر انرژی را می پسندد و نمی خواهد نصیحت بشنود. مسابقه نما به نما هر روز ساعت 16 و 30 دقیقه به شکل زنده از شبکه آی فیلم پخش می گردد. پای صحبت های کیمیا گیلانی یکی از مجریان نما به نما نشستیم تا از این مسابقه جذاب و نحوه اجرایش بگوید. در ادامه گفت و گویی با این مجری جوان داشته ایم که می خوانید:

**خانم گیلانی اگر موافق باشید از مورد جالبی که چندی پیش در هنگام اجرای برنامه و اهدای جایزه به یکی از شرکت نمایندگان رخ داد و بسیار هم در فضای مجازی پربیننده شد آغاز کنیم؟

-بله. بالاخره از این موارد پیش می آید. زمانی که در همان ابتدا از خانمی که در مسابقه شرکت نموده بودند پرسیدم چه کسی به شما یاری می نماید؟ گفتند خواهر زاده(یا برادرزاده ام) قرار است یاریم کند، منتهی در کنارم نیست و به شکل تلفنی این کار را انجام می دهد. گویا برادرزاده ایشان کار ثبت نام را انجام داده و خودشان چندان در جریان امور نبودند. معمولاً صبح اجرای مسابقه، شرکت نمایندگان تعیین و اطلاعات کامل از آنها گرفته می گردد، از جمله شماره کارت بانکی تا در حد فاصله برنده شدن و تبریک گفتن من، جایزه به حساب آنها واریز گردد. بعد من از شرکت نماینده استعلام می کنم که آیا مبلغ جایزه به حساب تان واریز شده است یا نه؟ حتی صبح مسابقه حتما از شرکت نماینده سوال می گردد که پیغامک حساب شان فعال است یا خیر؟ از این خانم هم سوال شده و ایشان تأکید نموده بودند که فعال است اما برادرزاده شان کار ثبت نام را انجام داده و شماره کارت خودش را داده بود. اشتباه این خانم در آنجا بود که وقتی از ایشان پرسیده شده بود که پیغامک حساب تان فعال است گفته بود بله، بدون آن که برایش سوال گردد که اصلا شماره کارتی از من گرفته نشده است. همین ناهماهنگی، باعث ایجاد آن سوءتفاهم بر روی آنتن زنده شد.

**ارائه جوایز مسابقات آنلاین صورت می گیرد؟

-بله. در مسابقه نما به نما واریز جوایز به شکل آنلاین است و ما روی این موضوع خیلی حساس هستیم. به هر حال پای آبروی حرفه ای خودم هم در میان است. این اتفاق چند روز قبل از آن که در فضای مجازی منتشر و دست به دست گردد رخ داد. جالب آن که من در مسابقه بعدی، درباره اتفاقات برنامه شرح دادم و ماجرا هم تمام شده بود. اما ناگهان فضای مجازی پر شد از کلیپ آن برنامه. باز هم روی آنتن آمدم و درباره آن اتفاق شرح دادم. ترجیح هم دادیم که برای حفظ حریم خصوصی شرکت نمایندگان، آن خانم را دوباره روی آنتن نیاوریم تا خودش بگوید که واریز واقعا اجرا شده است. جالب آن که در صفحات مجازی ای که این کلیپ منتشر شده بود بسیاری از دیگر شرکت نمایندگان مسابقه نظر گذاشته بودند که ما شرکت کردیم و جایزه مان را هم به شکل آنلاین گرفتیم. به نظرم اگر از کسانی که ادعا می نمایند جوایز مسابقات تلویزیونی واقعی نیست، بپرسید که خودشان چند بار در چنین مسابقاتی شرکت نموده اند، اکثرا حتی یکبار هم تجربه اش را ندارند.

**چنین اتفاقاتی معمولا کمی شوکه نماینده است. آن هم روی آنتن برنامه زنده که از قبل هم برنامه ریزی ها برای درست انجام شدن آن اجرا شده است. وقتی آن خانم گفتند که شماره کارت از ایشان دریافت نشده، اولین واکنشی که به ذهنتان رسید چه بود؟

-اول که خانم شرکت نماینده این حرف را زدند، احساس کردم که شاید شرکت نماینده به درستی متوجه منظورم نشده است و به همین دلیل دوباره از ایشان پرسیدم که آیا شماره کارت بانکی داده اند یا نه؟ وقتی ایشان گفتند نه، متوجه شدم که اصلا در جریان شیوه حضور در مسابقه نیستند و با این حال، روی آنتن تأکید کردم که قبلاً شماره کارت از ایشان گرفته شده است. به هر حال، یک مجری باید در چنین لحظاتی بر خود مسلط باشد. قبلا هم موردی داشتیم که شرکت نماینده خانم بود اما صدایش به شکل عجیب و غریبی مردانه به نظر می رسید. من در تمام طول مسابقه ایشان را آقا خطاب می کردم و ایشان هم جواب می داد اما در آخر مسابقه گفت که من خانم فلانی هستم نه آقا.

**در نهایت هم کوشش کردید که شرکت نماینده را متقاعد کنید؟

-بله. در آن لحظه واقعا غافلگیر شده بودم اما باید به عنوان مجری سریع فکر می کردم و تصمیم می گرفتم که چه واکنش و برخوردی مناسب است. در مجموع، از این دست اتفاقات جالب در مسابقه نما به نما زیاد داشته ایم. در مسابقات سایر شبکه ها هم چنین اتفاقاتی برایم افتاده است. مثلا در برنامه زنده شبکه پنج که از کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان پخش می شد روی سن را پر از بادکنک نموده بودند و من هم جلوتر آمدم تا به مردم نزدیکتر باشم که یک لحظه دیدم روی هوا هستم و فقط شانس آوردم که به پایین سن پرتاب نشدم.

**اصلا چگونه شد که اجرای مسابقه نما به نما را بر عهده گرفتید؟

-مدتی از اجرا فاصله گرفته بودم. برای آغاز مجدد فعالیت، دوست داشتم با یک رویکرد جدید به این کار ورود کنم. قبلاً بیشتر برای بچه ها و نوجوانان مسابقه اجرا نموده بودم و حالا دلم می خواست که برای بزرگسالان هم کار کنم. آقای محمودی، تهیه نماینده نما به نما به شکل اتفاقی، مرا روی آنتن شبکه سلامت دیده بودند و پیغام دادند و دعوت به همکاری کردند. من خودم قبلاً نما به نما را دیده بودم و می دانستم که هم خیلی پر بیننده است و هم به نوع اجرای من می خورد. با افتخار پذیرفتم و خوشبختانه آنقدر حال و هوای این مسابقه و پشت صحنه اش خوب است که اگر قرار بر ساخت سری جدید آن هم باشد تا جایی که فرصت داشته باشم و بتوانم در مسابقه خواهم بود.

**اجرای یک مسابقه آن هم به شکل زنده، چه چالش ها و جذابیت هایی برای یک مجری دارد؟ اصلا این روزها مخاطب مسابقات تلویزیونی را دنبال می نماید؟ یا علاقه ای به پیگیری آن دارد؟

-بله. خوشبختانه همچنان مسابقات تلویزیونی جذابیت بالایی دارند. این مسابقات جذابیتش در زنده بودنش است. به شخصه خیلی برنامه های فراوریی را ندارم. برنامه زنده یک حس و حال دیگری دارد. برنامه زنده تمرکز صددرصدی شما را می طلبد و همه چیز در لحظه می گذرد. همه هیجانات و استرس ها در همان لحظه است و تمام می گردد. من این نوع اجرا را بیشتر دوست دارم. این زنده بودن چالش هایی را هم به دنبال دارد که متفاوت هستند. مثلاً برق استودیو ناگهان می رود یا اتفاقاتی از این دست که گفته شد. مجری در این شرایط نباید هول گردد و باید با تمرکز و آرامش بر اوضاع مسلط بوده و کار را جمع کند.

مدتی از اجرا فاصله گرفته بودم. برای آغاز مجدد فعالیت، دوست داشتم با یک رویکرد جدید به این کار ورود کنم. قبلاً بیشتر برای بچه ها و نوجوانان مسابقه اجرا نموده بودم و حالا دلم می خواست که برای بزرگسالان هم کار کنم. آقای محمودی، تهیه نماینده نما به نما به شکل اتفاقی، مرا روی آنتن شبکه سلامت دیده بودند و پیغام دادند و دعوت به همکاری کردند.

**در هنگام اجرا چقدر برای یاری به شرکت نمایندگان اختیار عمل دارید؟ از جوایز داخل صندوق ها با خبر هستید؟

-تا جایی که بتوانم در هنگام طرح پرسش ها یاری می کنم. مثلاً اطلاعات تکمیلی به شرکت نماینده می دهم. در مرحله آخر و باز کردن صندوق ها اما یاری چندانی نمی توانم بکنم، چرا که واقعاً از درونش اطلاع ندارم. گاهی سعی می کنم پیشنهادات خوبی بدهم اما برخی وقت ها هم همان انتخاب اولیه شرکت نماینده به نفعش بوده است. به هر حال، بحث برقراری عدالت هم هست. با این حال سعی می کنم در مرحله انتخاب جایزه هم به برنامه هیجان بدهم.

**در هنگام اجرا چقدر برای یاری به شرکت نمایندگان اختیار عمل دارید؟ از جوایز داخل صندوق ها با خبر هستید؟

-تا جایی که بتوانم در هنگام طرح پرسش ها یاری می کنم. مثلاً اطلاعات تکمیلی به شرکت نماینده می دهم. در مرحله آخر و باز کردن صندوق ها اما یاری چندانی نمی توانم بکنم، چرا که واقعاً از درونش اطلاع ندارم. گاهی سعی می کنم پیشنهادات خوبی بدهم اما برخی وقت ها هم همان انتخاب اولیه شرکت نماینده به نفعش بوده است. به هر حال، بحث برقراری عدالت هم هست. با این حال سعی می کنم در مرحله انتخاب جایزه هم به برنامه هیجان بدهم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1254

به "ماجرای مسابقه جنجالی آی فیلم چه بود؟، مجری: کوشش کردم بر خودم مسلط باشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای مسابقه جنجالی آی فیلم چه بود؟، مجری: کوشش کردم بر خودم مسلط باشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید