مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه: آمریکایی ها غیرمسئولانه از افغانستان فرار کردند

به گزارش مجله همراهان، مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ایران با بیان این که آمریکایی ها غیرمسئولانه از افغانستان فرار کردند، گفت: آنها این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار دادند.

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه: آمریکایی ها غیرمسئولانه از افغانستان فرار کردند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در توئیتی با اسم فرار غیرمسئولانه، ورود مسئولانه نوشت: آمریکایی ها غیرمسئولانه از افغانستان فرار کردند. آنها این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار دادند.

وی اضافه نمود: لازم است دولت، طالبان، مجاهدین و همه نیروهای ملی افغانستان با ورود مسئولانه به موضوع آینده افغانستان و اتخاذ تصمیمات شجاعانه کشور را نجات دهند.

موسوی چندی پیش هم در توئیت دیگری نوشت: علت نگرانی ایران از تحولات افغانستان از جابه جایی قدرت نیست، زیرا مطمئن است افغانستان راهکار نظامی ندارد و جابه جایی قدرت به وسیله نظامی غیرممکن و صلح و ثبات را در این کشور پایدار نمی کند.

به گزارش فارس، چندین مقام آمریکایی پیش از این در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کردند که پس از تکمیل خروج نظامیان آمریکا از افغانستان در ماه ژوئیه (ماه آینده میلادی)، حدود 650 نظامی آمریکایی برای تضمین امنیت دیپلمات های ایالات متحده، همچنان در این کشور باقی خواهند ماند.

طبق اعلامیه های رسمی مقام های آمریکایی، پیش از این قرار بر آن بوده است که ایالات متحده تا اول ماه می (11 اردیبهشت ماه) به طور کامل از افغانستان خارج گردد، اما پس از آن به صورت یکجانبه این ضرب الاجل را به 11 سپتامبر (20 شهریور ماه) تغییر دادند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای اصلی آمریکایی در افغانستان، فرآیند خروج از افغانستان را در دو هفته آینده تکمیل خواهند کرد، اما چندصد نظامی آمریکایی همچنان به اسم بخشی از یک برنامه امنیتی به ویژه در سفارت آمریکا و فرودگاه کابل باقی خواهند ماند. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1743

به "مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه: آمریکایی ها غیرمسئولانه از افغانستان فرار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه: آمریکایی ها غیرمسئولانه از افغانستان فرار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید