مرکز تحقیقات مشترک دانشگاه آزاد و فناوری های پیشرفته ایران چین راه اندازی شد

به گزارش مجله همراهان، رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: در راستای شناسایی پروژه های مورد احتیاج صنایع دولتی و غیردولتی چین و مهارت آموزی اساتید دانشگاه آزاد با مرکز فناوری های پیشرفته ایران چین تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.

مرکز تحقیقات مشترک دانشگاه آزاد و فناوری های پیشرفته ایران چین راه اندازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این تفاهم نامه فی مابین پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز فناوری های پیشرفته ایران چین به امضا رسید و از جمله اقدامات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی در زمینه سیاست گذاری و برنامه ریزی به منظور ارتباط مستمر و هم افزا بین سه جریان فراوری، کاربرد و توسعه دانش است.

نگاهداری موضوع کلی این تفاهم نامه را همکاری مشترک میان طرفین در راستای اجرا و شناسایی پروژه های مورد احتیاج صنایع و نهاد های دولتی و غیردولتی چین و همچنین همکاری مشترک در راستای توانمندسازی و مهارت آموزی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به وسیله اخذ و انجام ماموریت های صنعتی در کشور چین اظهار داشت.

وی با اشاره به تعهدات طرفین در این تفاهم نامه اظهار کرد: تعهدات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی انعقاد قراردادها، اجرای پروژه های مشترک و شناسایی و معرفی اساتید توانمند و مستعد برای انجام پروژه های صنعتی ارائه شده از طرف مرکز فناوری های پیشرفته ایران چین و راه اندازی مرکز تحقیقات مشترک برای انجام پروژه های دارای پتانسیل تجاری سازی و مورد احتیاج صنایع با همکاری شرکت های چینی و یا نهاد های دولتی و غیردولتی در چین است.

معاون دانشگاه آزاد شناسایی و پروژه یابی صنعتی به منظور بهره گیری از پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی، اخذ مجوز های مورد احتیاج و همچنین یاری به ثبت اختراع دستاورد های دانشگاه در کشور چین، یاری به توانمندسازی و مهارت آموزی اساتید دانشگاه به وسیله اخذ ماموریت های صنعتی در کشور چین را از جمله تعهدات مرکز فناوری های پیشرفته ایران چین اظهار داشت.

وی اضافه کرد: مقرر شده برای اجرایی کردن هر یک از اهداف مشخص شده در تفاهم نامه، کارگروه مشترکی تشکیل و پس از طرح و تصویب اقدامات مقتضی صورت گیرد. مطابق این تفاهم نامه، قرارداد هر یک از موضوعات مطروحه، به صورت مجزا تنظیم و منعقد می گردد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اعلام نمود: در راستای اهداف سند دانشگاه اسلامی و طراحی نظام همکاری دانشگاه با بخش های مختلف برای حضور اثربخش در جامعه و صنعت، این تفاهم نامه در قالب فعالیت های اداره کل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه پیگیری و به مرحله امضا رسیده است و تمامی اساتید فرهیخته و توانمند دانشگاه آزاد اسلامی دعوت می گردد با برقراری ارتباط موثر با این اداره کل، ما را در گسترش شبکه اعضای هیات علمی کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 930

به "مرکز تحقیقات مشترک دانشگاه آزاد و فناوری های پیشرفته ایران چین راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز تحقیقات مشترک دانشگاه آزاد و فناوری های پیشرفته ایران چین راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید