مقاله: تفاوت پایا و ساتنا چیست و هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش مجله همراهان، پایا امکان انتقال وجه گروهی را داراست و شما می توانید از طریق سامانه، انتقال وجه را برای تاریخ خاصی تنظیم کنید. زمان انتقال وجه در این سامانه به حساب های متمرکز دیگر بانک ها حداکثر 24 ساعت و به حساب های غیرمتمرکز آن ها 48 ساعت خواهد بود. علاوه بر توسعه، قدرت بخشی و سهولت بانکداری دیجیتال در ایران، این سامانه ویژگی های مثبت دیگری نیز دارد که از آن ها می توان به امکان استفاده از خدمات مالی بصورت حضوری و همچنین با انواع و اقسام دستگاه های دیجیتال اشاره کرد. این بدان معناست که شما برای استفاده از خدمات ساتنا و پایا هم می توانید به بانک مراجعه کرده و حواله کتبی پر کنید و هم می توانید در منزل یا محل کار خود با مراجعه به سایت بانک و یا با موبایل بانک خود براحتی چند کلیک خدمات خود را دریافت کنید.

مقاله: تفاوت پایا و ساتنا چیست و هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟

همانطور که گفته شد، ساتنا و پایا دو سیستم تبادل بین بانکی هستند. ساتنا برای پرداخت های کلان و فوری به کار می رود و به صورت 24 ساعته انجام می شود اما پایا برای پرداخت های خرد با سرعت پایین تر انجام می شود و در سه نوبت از ساعت اداری مراحل انتقال را طی می کند. به طور کلی، خدمات بانکداری الکترونیک امروزه توانسته در صرفه جویی هزینه و زمان به افراد کمک شایانی کند. پیشنهاد می کنیم مطلب خدمات نوین بانکی و تأثیر آن بر زندگی را در این خصوص مطالعه کنید. در سرانجام، سوالات و نظراتتان را از طریق بخش نظرات و پرسش ها با ما و دیگر مخاطبان خبرنگاران درمیان بگذارید.

در این نوع پرداخت شما به عنوان مشتری، به بانک اجازه برداشت مبلغ یا مبالغی برای انتقال به حساب فرد یا افراد مختلف در بانک های مختلف یا بانک مبدأ را می دهید. این سامانه در پرداخت حقوق کارکنان و یا پرداخت اقساط بسیار کاربردی است، چراکه تنها یک بار در این سامانه معینات دریافت کننده را وارد کرده و معین می کنید هرماه چه مبلغی و در چه روزی به حساب چه کسی واریز شود. بدیهی است تا زمانی که انتقال پول صورت نگرفته، مبلغی از حساب شما کاسته نمی شود. این نوع پرداخت در مواردی مانند پرداخت بهای خدمات، پرداخت اجاره، پرداخت سود سهام، پرداخت دستمزد، پرداخت بهای کالا و … بسیار محبوب و البته کاربردی است.

منبع مقاله: تفاوت پایا و ساتنا چیست و هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟

انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1921

به "مقاله: تفاوت پایا و ساتنا چیست و هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تفاوت پایا و ساتنا چیست و هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید