مهم ترین خواص کله پاچه گوسفند مهم ترین خواص کله پاچه گوسفند

به گزارش مجله همراهان، برای آنالیز خواص کله پاچه و اینکه چه افرادی باید از مصرف آن خودداری نمایند با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی تبادل نظر کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

مهم ترین خواص کله پاچه گوسفند مهم ترین خواص کله پاچه گوسفند

مهم ترین خواص کله پاچه گوسفند

به گزارش خبرنگاران به نقل از پارسینه برای آنالیز خواص کله پاچه و اینکه چه افرادی باید از مصرف آن خودداری نمایند با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی تبادل نظر کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

کله پاچه از نظر طب سنتی غذایی بسیار سنگین، پرانرژی و حاوی پروتئین، کلسترول و ویتامین بالاست؛ طبع کله (مغز) سرد و تر و پاچه سرد و خشک است؛ پروتئین موجود در کله پاچه نقش موثری در رشد و ترمیم بافت های بدن دارد.

برای آنالیز خواص کله پاچه و اینکه چه افرادی باید از مصرف آن خودداری نمایند با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی تبادل نظر کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره بهترین زمان مصرف کله پاچه اظهار کرد: کله پاچه بهتر است در وعده صبحانه میل گردد، زیرا این غذا بسیار مقوی است؛ پس از مصرف کله پاچه فرد باید تحرک داشته باشد تا غذا به خوبی هضم گردد؛ مصرف این غذا در وعده شام عوارضی مانند بی خوابی، بی قراری و ناراحتی گوارشی را برای فرد به همراه دارد.

بیشترین قسمت های مورد استفاده کله پاچه

وی با بیان اینکه بیشترین قسمت های مورد استفاده کله پاچه دست و پا های گوسفند و گاو است، اضافه کرد: بخش های دیگری مانند بناگوش، زبان، مغز، چشم و گوشت صورت هم مصرف می گردد.

مهم ترین خواص زبان گوسفند

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم ترین خواص زبان گوسفند اعلام کرد: زبان گوسفند حاوی گروه ویتامین های B. به ویژه B. 12 است؛ این ویتامین ها در خون سازی و عملکرد بهتر سیستم عصبی نقش موثری دارند.

مهم ترین خواص پاچه گوسفند

عظمایی درباره مهم ترین خواص پاچه گوسفند گفت: مغز گوسفند حاوی کلسترول بالایی است، بنابراین پاچه گوسفند خواص بیشتری نسبت به مغز (کله) دارد؛ مصرف پاچه گوسفند نقش موثری در التیام زخم های داخلی و سلول سازی بدن دارد.

وی تاکید نمود: مطالعات نشان می دهند که کله پاچه حاوی کوآنزیم Q. 10 است که موجب استحکام عملکرد سلول و تحریک سیستم ایمنی بدن می گردد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص دیگر پاچه گوسفند توضیح داد: مصرف متعادل پاچه گوسفند برای افرادی که دچار شکستگی استخوان های پا و بدن هستند، بسیار مفید است؛ استفاده از پاچه گوسفند تاثیر چشمگیری در بهبود خونریزی رحم، مسائل روده ای و بواسیر (هموروئید) دارد.

سایر خواص کله پاچه

عظمایی درباره سایر خواص کله پاچه اظهار کرد: مصرف کله پاچه نقش موثری در تقویت عمومی بدن و افزایش قوای جنسی دارد؛ مغز (کله) طبع سرد و چربی بالایی دارد بنابراین بهتر است همراه با سرکه، خردل و آویشن میل گردد.

مهم ترین عوارض ناشی از افراط در مصرف کله پاچه

وی درباره مهم ترین عوارض ناشی از افراط در مصرف کله پاچه اعلام کرد: کله پاچه با وجود تمام خواصی که دارد حاوی اسید های مضر هم هست؛ افراط در مصرف کله پاچه موجب رسوب در عروق خونی بدن، انسداد و گرفتگی عروق می گردد؛ مصرف زیاد کله پاچه خطر بروز بیماری هایی مانند سکته و اختلالات قلبی را افزایش می دهد.

موارد منع مصرف کله پاچه

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره موارد منع مصرف کله پاچه اضافه کرد: مغز گاو و گوسفند معادل هشت عدد زرده تخم مرغ کلسترول دارد، بنابراین افرادی که چربی خون (کلسترول و تری گلیسرید) و اسید ارویکشان بالاست و مبتلایان نقرس باید از مصرف کله پاچه اجتناب نمایند؛ اشخاص بهتر است کله پاچه را در فصل زمستان میل نمایند؛ از کله بز و گاومیش هم استفاده نگردد.

مقدار مجاز مصرف کله پاچه

عظمایی درباره مقدار مجاز مصرف کله پاچه تاکید نمود: کله پاچه باید ماهی یک تا 2 بار مصرف گردد، بنابراین افراد به ویژه اشخاصی که تحرک کمی دارند باید از مصرف مداوم و روزانه این غذا پرهیز نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1317

به "مهم ترین خواص کله پاچه گوسفند مهم ترین خواص کله پاچه گوسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین خواص کله پاچه گوسفند مهم ترین خواص کله پاچه گوسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید