تور چین ارزان: مکان های تاریخی و ناشناخته هنگ کنگ

به گزارش مجله همراهان، جاذبه های دیدنی و ناشناخته در شهر هنگ کنگ

اگر شما هنوز با دلتای رودخانه مروارید و جاهای تاریخی و ناشناخته هنگ کنگ در چین آشنا نشده اید و نمی دانید که چطور می توانید به آنجا سفر نموده و آن را پیدا کنید، هیچ ترسی به خود راه ندهید؛ چرا که راهنمای دسترسی به تمام آنها را در این مطلب آورده ایم. این مکان ها سرشار از تاریخ هست، به سادگی می توان در آنها به گردش پرداخت و دیدگاه بسیار جدیدی در خصوص این قسمت از چین به دست آورد. با خبرنگاران همراه باشید.

تور چین ارزان: مکان های تاریخی و ناشناخته هنگ کنگ

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

روستای کولهنگ (Culheng)

می توان از ژونگشان (Zhongshan) به این روستا رسید.

کولهنگ یک روستای دلپذیر است که معروفیت آن بیشتر به خاطر زادگاه سان یاتسن (Sun Yat-Sen) (انقلابی چینی) است و خانه او اکنون تبدیل به یک موزه خاطره انگیز شده است. برترین راه برای رسیدن به کولهنگ (Cuiheng)، استفاده از قطار به مقصد ژونگ-شان و سپس سوار شدن به اتوبوس است. اتوبوس شماره 12 از مرکز شهر ژونگشان حرکت می نماید و تقریباً 40 دقیقه طول می کشد تا به کولهنگ برسد و اتوبوس شماره 212 نیز از همان نزدیکی حرکت می نماید و 50 دقیقه طول می کشد تا به آنجا برسد. بعلاوه، اگر سوار قطار گوانجو-ژوهای (Zhuhai) بشوید، می توانید در شهر نانلنگ (Nanlang) پیاده شوید که با تاکسی تنها 10 دقیقه از کویهنگ فاصله دارد.

شهر شاوان (Shawan)

از گوانگ-ژو (Guangzhou) می توان به این شهر رسید

اگرچه شاوان یک شهر بسیار کوچک است، اما از لحاظ تاریخی و میراث فرهنگی بسیار غنی است و می گویند زادگاه اوپرای گوانگدونگ (Guangdong) است. این شهر در حاشیه شهر گوانجو (Guangzhou) واقع است و بنابراین می توانید با مترو هم به آنجا بروید. می توانید در ایستگاه شیکیاو (Shiqiao) سوار خط 1 شوید و سپس با اتوبوس به مرکز فرهنگی شاوان بروید.بعلاوه از خروجی E با اتوبوس شماره 67، یا اتوبوس های شماره 12، 7، یا 7B که همگی از خروجی C می گذرند، به این مکان بروید. اگر این کار برای شما سخت است، راه ساده تر این است که از مرکز شهر سوار یک تاکسی بشوید و به راحتی به این مکان برسید.

قلعه داپنگ (Dapeng)

از شنژن می توان به این قلعه رسید.

قلعه داپنگ قرن ها در دفاع ساحلی چین، نقش مهمی ایفا کرده و دارای برج های مراقبتی بسیار بزرگی است که هنوز هم دست نخورده هستند و از آن محافظت های اصولی می شود. برای تماشا قلعه داپنگ، باید به منطقه لونگانگ (Longgang) از شنژن برسید که از مرکز شهر، 55 کیلومتر فاصله دارد. اتوبوس E11 از ایستگاه شمالی شنژن و با گذر از ایستگاه ینگهو (Yinghu)، به شهر داپنگ می رود که در روزهای عادی حداکثر یک روز طول می کشد و از آنجا می توانید سوار اتوبوس B756 بشوید و به قلعه داپنگ برسید.

راه دیگر این است که از ایستگاه اتوبوس فوتیان (Futian) (شماره H92) یا خود لونگانگ (833 یا 818) به داپنگ برسید. وقتی که به داپنگ رسیدید، برای برگشت هم همین راستا را در پیش بگیرید. برخی از رانندگان تاکسی در شنژن حتی ممکن است شما را تا آنجا هم ببرند که البته در این صورت انتظار داشته باشید که صورت حسابی در حدود RMB200 پرداخت کنید و به روی خودتان نیاورید!

شهر باستانی نانتو (Nantou)

از شنژن یا هنگ کنگ هم می توان به نانتو رسید. شهر نانتو مرکز بقایای جالب شهر باستانی زینان (Xinan) است که در آن کند و کاوهای باستان شناسی نشان از تمدنی باستانی دارند که به سلسله شانگ برمی شود. شهر نانتو در روستای جیوجیتو (Jiujietou) واقع است که در منطقه نانشان (Nanshan) غربی در شنژن واقع شده است و به ساحل غربی رودخانه مروارید محدود می شود. برترین راه برای ورود به این شهر به وسیله دروازه جنوبی است که در بلوار شنان (Shennan) و در انتهای غربی جاده شنان واقع است؛ یعنی در نزدیکی جایی که این جاده، جاده نانزین (Nanxin) را قطع می نماید. اتوبوس های 201 و 210 از مرکز شنژن حرکت می نمایند و اتوبوس های 301، 305، 310 و 355 نیز شما را به همان جا می برند. برای استفاده از مترو، می توانید به دانشگاه شنژن بروید و از آنجا با تاکسی در عرض پنج دقیقه به نانتو خواهید رسید. راه دیگر این است که از قسمت جنوبی پارک ژونگشان (Zhongshan) وارد شهر شوید.

برای رسیدن به نانتو از هنگ کنگ، می توانید از اتوبوسی که از کولون تونگ (Kowloon Tong) حرکت می نماید و از مرز چین و هنگ کنگ رد می شود، یا از اتوبوس وان چای (Wan Chai) به مقصد بندر شنژن بهره ببرید. بعد از آن باید یک تاکسی بگیرید و به نان تو گو چنگ (Nan tou gu cheng) برسید که حداکثر 15 دقیقه طول می کشد.

شهر چیکان (Chikan)

از گوانجو (Guangzhou) یا ژوهای (Zhuhai) می توان به این شهر رسید.

شهر چیکان در گذشته بسیاری از کارگردانان را به سوی خود جذب کرده است. این شهر اسرارآمیز، دارای معماری و حال و هوای اروپایی است. هدف اصلی از بازدید چیکان، در وهله اول رفتن به شهر کایپینگ (Kaiping) است. از گوانجو (Guangzhou) هم می توان به این شهر رسید؛ می توانید در ایستگاه اتوبوس استانی (در نزدیکی ایستگاه راه آهن گوانگ ژو)، سوار اتوبوس شوید. اتوبوس ها هر نیم ساعت یک بار حرکت می نمایند. وقتی که در چیکان باشید، کافی است از اتوبوس های آن جا بهره ببرید؛ مانند اتوبوس عمومی شماره 6 که از یی سی (Yici) واقع در کای-پینگ به مقصد چیکان حرکت می کند. می توانید برای طی این مسافت 12 کیلومتری از تاکسی هم بهره ببرید. چیکان میان ماجیان گلونگ دیاولو (Majianglong Diaolou) و لی- گاردن (Li Garden) واقع است

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2048

به "تور چین ارزان: مکان های تاریخی و ناشناخته هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: مکان های تاریخی و ناشناخته هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید