میدری: اطلاعات میدانی خانواده های نیازمند جمع آوری می گردد، 10 هزار نفر به چرخه تحصیل بازگردانده شدند خبرنگاران

به گزارش مجله همراهان، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بازماندگی از تحصیل 140 هزار دانش آموز و بازگرداندن 10 هزار نفر از آن ها به چرخه تحصیل اطلاع داد.

میدری: اطلاعات میدانی خانواده های نیازمند جمع آوری می گردد، 10 هزار نفر به چرخه تحصیل بازگردانده شدند خبرنگاران

به گزارش خبرنگاران، صبح امروز نشست خبری طرح حمایت از خانواده ها و اقشار آسیب دیده از کرونا در سراسر کشور توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری برگزار گردید.

احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: در ابتدا تاکید داریم که زحمت عمده این کار بر عهده بنیاد احسان است. اگر موسسات و اشخاص حقوقی بخواهند از این زیرساخت استفاده نمایند می توانند با هم همراهی نمایند تا کار های خیر هدفمند انجام گردد.

میدری گفت: جای قدردانی دارد که یک مجموعه کوشش به حل مسائل کشور داشته باشد، اما پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان شرایط خانواده های آسیب دیده از کرونا را جمع آوری نموده است. قرار بود این سامانه از سال 83 قرار بود تشکیل گردد تا بتواند بین موسساتی که در حوزه امور خیریه کار می نمایند، هماهنگی ایجاد کند و آن ها را دچار موازی کاری نکند. در عین حال می بینیم که در کشور های دیگر معین شده پس از 2 سال 50 درصد از کسانی که از زندان مرخص می شوند مجدد به زندان باز می گردند.

معاون رفاه وزارت کار گفت: قرار شد برای کاهش نرخ بازگشت به زندان اطلاعات آن به نهاد های حمایتی داده گردد و برنامه های توانمند کردن را سیستم مشخص کند. ما همچنین با آموزش و پرورش و بنیاد برکت همکاری کردیم که فرزندان بازمانده از تحصیل را شناسایی کنیم و آنالیز گردد چرا این ها از تحصیل باز ماندند؟ در حال حاضر ما می توانیم تشخیص دهیم که چرا بعضی دانش آموزان به مدرسه نمی فرایند و ما می توانیم خانواده را حمایت کنیم.

وی تاکید نمود: زیرساختی به وجود آمده که اطلاعات خانواده را ارزیابی می نماید و اطلاعاتش را به نهاد های حمایتی می دهد. اطلاعات ثبتی در سازمان های حمایتی و نهاد های ثبتی وجود دارد، اما اطلاعات میدانی ما برای تشخیص نکته مهم ارزیابی است و اطلاعات ثبتی همه چیز را نشان نمی دهد.

وی اضافه کرد: گام اول شناسایی افراد است از این رو ضرورت دارد که موسسات شرکت ها و دولت باید مسائل شناخته شده را حل نمایند. شدت آسیبی که کرونا به تمام دنیا و حتی ایران وارد کرد در تاریخ معاصر بی نظیر است. سیستم را باید اصلاح کنیم که پوشش بیمه کامل گردد و از ابزار های غیر مرسوم استفاده کنیم به عنوان مثال بعضی پوشش های بیمه ای خبرنگاری ناقص است.

میدری درباره شرایط بچه ها بازمانده از تحصیل گفت: پیش از کرونا آماری داشتیم مبنی بر اینکه 140 هزار کودک مدرسه نمی رفتند که با شناسایی و حمایت آن ها 10 هزار نفر به چرخه تحصیل بازگردانده شدند. ما حمایت ها از دانش آموزان را ادامه می دهیم و طرح حمایت از بچه ها بازمانده با همکاری بنیاد برکت در شهرستان های بهارستان، خرشمهر و بشاگرد عملیانی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1595

به "میدری: اطلاعات میدانی خانواده های نیازمند جمع آوری می گردد، 10 هزار نفر به چرخه تحصیل بازگردانده شدند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدری: اطلاعات میدانی خانواده های نیازمند جمع آوری می گردد، 10 هزار نفر به چرخه تحصیل بازگردانده شدند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید