میوه های انرژی زا را بشناسید

به گزارش مجله همراهان، همه ما با این حقیقت آشنا هستیم که خرما یک منبع انرژی قوی است. تقریباً 30 درصد خرما از گلوکز تشکیل شده است. خرما سریعا انرژی بدن را بازیابی نموده و در عین حال دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز هست.

میوه های انرژی زا را بشناسید

افزایش انرژی بدن خستگی را از شما دور می نماید. احساس خستگی، به طور معمول بعد از ظهرها به سراغ ما می آید. این احساس گاهی به حدی می رسد که عملکرد و تمرکز ما را در فعالیت های روزانه کاهش می دهد. بعضی افراد برای افزایش انرژی به مواد غذایی شیرین یا حاوی کافئین روی می آورند. اما کمتر کسی می داند که میوه ها نیز برای افزایش انرژی بدن مفید هستند. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید تا با این میوه های انرژی زا آشنا شوید.

زردآلو

زرد آلو دارای میزان زیادی قند طبیعی است. همین قند به افزایش انرژی بدن یاری می نماید. بعلاوه با ایجاد احساس سیری میل شما را به مصرف سایر میان وعده های مضر و چرب کاهش می دهد. ویتامین B6 و ویتامین A از دیگر مواد مغذی موجود در زردآلو هستند.

آناناس

آناناس می تواند به سرحالی شما در مواقع خستگی و بی حالی یاری کند. این میوه ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی متنوع نظیر ویتامین های B1، B6، C، منگنز و روی است. بعلاوه آناناس میزان زیادی فیبر خوراکی دارد.

مرکبات

انواع مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین موجب افزایش آدرنالین در بدن می شوند. پرتقال نسبت به سایر انواع مرکبات؛ آب، فیبر، کربوهیدرات و ویتامین های بیشتری دارد. به همین علت انرژی بدن را سریع تر افزایش می دهد.

موز

خوردن موز موجب افزایش سریع انرژی می گردد. موز دارای مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده و منبعی غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. قند کافی و پتاسیم موجود در موز در مدت زمان کوتاهی موجب افزایش انرژی بدن می گردد.

انگور

انگور دارای میزان زیادی گلوکز و آب است. هرگاه احساس کسالت و بی حالی کردید، کافی است به مقدار یک لیوان انگور یا آب آن را مصرف کنید. به این ترتیب قسمتی از آب مورد احتیاج بدن را نیز تامین نموده اید. اگر مبتلا به دیابت هستید در مصرف انگور احتیاط کنید.

سیب

تاثیر سیب در از بین بردن خواب آلودگی صبحگاهی بیشتر از قهوه است. سیب خام ترکیبی از کربوهیدرات، فیبر و قند است. این میوه به آرامی هضم می گردد و انرژی موجود در آن به تدریج وارد بدن می گردد. سیب اگر پخته گردد یا آب آن گرفته گردد، خاصیت انرژی زایی را از دست می دهد. از طرف دیگر اگر سیب به همراه پوستش مصرف گردد خاصیتش افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب گوجه سبز: طعم ترش سلامتی را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2292

به "میوه های انرژی زا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های انرژی زا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید