نسل طلایی والیبال ایران با مربیان ایرانی کار کردند، رقابت های لیگ را نمی توانیم نادیده بگیریم

به گزارش مجله همراهان، کارشناس والیبال ایران گفت: مربیان ایرانی دانش و مهارت کافی برای در اختیار دریافت نیمکت تیم ملی ایران را دارند و حتی نسل طلایی والیبال ایران با این همین مربیان کار کردند.

نسل طلایی والیبال ایران با مربیان ایرانی کار کردند، رقابت های لیگ را نمی توانیم نادیده بگیریم

محمود افشاردوست در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، درباره جلسه هم اندیشی با فدراسیون والیبال گفت: در این جلسه در مورد شاخص ها و ویژگی های سرمربی تیم ملی صحبت شد و در مورد اینکه یک مربی باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند هدایت تیم ملی والیبال را بر عهده بگیرد، بررسی شد. قرار بر این شد که اسمی از هیچ مربی آورده نگردد اما برخی صحبت کردند ولی در مجموع قرار بود کارشناسان و اهالی والیبال به یک جمع بندی برسند. من این موضوع را به فال نیک می گیرم اما در نهایت انتخاب نهایی با فدراسیون والیبال است.

وی در مورد حضور ولاسکو در والیبال ایران گفت: من هم این صحبت را از داورزنی شنیدم که از ولاسکو به عنوان مشاور فنی استفاده کند و به او این پیشنهاد را بدهد. مطمئناً حضور ولاسکو در کنار سرمربی ایرانی اتفاق خوبی خواهد بود و سرمربی ما هم باتجربه تر می گردد اما اینکه در نهایت ولاسکو این پیشنهاد را قبول کند یا خیر، موضوعی است که باید فدراسیون وارد عمل گردد.

کارشناس والیبال در مورد حضور مربی ایرانی در رأس تیم ملی گفت: این موضوع به شرایط فدراسیون به لحاظ مالی برمی گردد. ما باید ببینیم چه مربی و در چه سطحی می خواهیم. در حال حاضر هر مربی خارجی که به تیم ملی بیاید با ولاسکو مقایسه می گردد که او مربی خیلی بالایی است یا اینکه یک مربی بالاتر از ولاسکو هدایت تیم را برعهده بگیرد. در چنین شرایطی قطعاً از نظر مالی برآورد سنگینی برای فدراسیون در نظر گرفته می گردد. بنابراین باید این مسائل را بررسی کرد. یک مربی خارجی سطح بالا به همراه چند دستیار، قراردادهای بالایی دارند و فدراسیون ابتدا باید ببیند شرایط پذیرش این موضوع را دارد یا خیر.

افشاردوست تأکید کرد: اما به نظر من مربیان ایرانی دانش و مهارت کافی برای در اختیار دریافت نیمکت تیم ملی ایران را دارند. البته اگر حمایت قاطع فدراسیون را مربیان ایرانی هم داشته باشند، می توانند نتایج خوبی را کسب کنند. ضمن اینکه برخی بازیکنان ستاره ما بعد از المپیک بازنشسته می شوند و این بازیکنان با همین مربیان ایرانی در لیگ کار کرده اند. بازیکنان نوجوان و جوان هم که بعد از نسل طلایی والیبال ایران قرار است روی کار بیایند، می توانند با مربیان ایرانی به جایگاه قابل قبولی برسند.

وی در مورد شروع کار سرمربی تیم ملی والیبال از فروردین 1400 اظهار کرد: در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا همه مسابقات تعطیل است و ضمن اینکه ما رقابت های لیگ برتر را هم پیش رو داریم، بنابراین بهترین زمان از فروردین 1400 است. اگر هم در نهایت سرمربی خارجی برای تیم ملی انتخاب گردد، در زمان برگزاری رقابت های لیگ تنها می تواند چند بازی را نگاه و بازیکنان را رصد کند. بنابراین عملاً تا انتها لیگ هیچ برنامه ای نیست و باید از فروردین 1400 کار را شروع کنیم.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1055

به "نسل طلایی والیبال ایران با مربیان ایرانی کار کردند، رقابت های لیگ را نمی توانیم نادیده بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل طلایی والیبال ایران با مربیان ایرانی کار کردند، رقابت های لیگ را نمی توانیم نادیده بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید