دورخیز کشتی ایران برای قهرمانی آسیا و کسب سهمیه های المپیک

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، پس از اینکه اتحادیه جهانی کشتی تصمیم بر لغو رقابتهای جهانی 2020 صربستان گرفت، تکلیف برنامه های مدون فدراسیون کشتی کشورمان نیز تعیین شد و از سرگیری لیگ برتر در دستور کار نهاده شد. بدین ترتیب سازمان لیگ، پیکارهای دور برگشت گروه الف لیگ برتر کشتی فرنگی طی روزهای 9 و 10 آذر و رقابت های گروه ب در روزهای 12 و 13 آذر ماه برگزار کرد. ضمن اینکه مسابقات گروه الف لیگ برتر کشتی آزاد هم روزهای 16 و 17 آذر ماه و پیکارهای گروه ب نیز طی روزهای 19 و 20 آذر برگزار خواهد شد.

دورخیز کشتی ایران برای قهرمانی آسیا و کسب سهمیه های المپیک

پس از خاتمه پیکارهای لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت های ویژه ای پیگیری شد، قرار است کشتی گیران منتخب کادر فنی، خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده نمایند. رقابت هایی که طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی طی روزهای 28 بهمن تا 3 اسفند امسال به میزبانی شهر آلماتی قزاقستان برگزار گردد. مطمئناً با لغو مسابقات جهانی 2020 صربستان به نظر می رسد مسابقات قهرمانی آسیا مهم ترین میدان بین المللی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی قبل از خاتمه امسال باشد و حضور پیروز در این پیکارها، اهمیت فراوانی برای متولیان کشتی کشورمان خواهد داشت.

این در حالی است که با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور هنوز هیچ برنامه مشخصی برای شروع اردوهای تیم ملی تدوین و برنامه ریزی نشده و شاید کشتی گیران مجبور باشند همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه دهند. هر چند که گفته می گردد اگر محدودیت های کرونایی به متولیان کشتی اجازه دهد، برپایی چند مرحله اردوی آماده سازی تا حضور در این مسابقات پیش بینی شده که احتمالاً نخستین اردوی کشتی گیران از اوایل دی ماه شروع خواهد شد.

به هر حال با بسته شدن پرونده برنامه های کشتی ایران در امسال، فصل جدیدی از رویدادهای مهم بین المللی در سال آینده برای آزاد و فرنگی کاران شروع خواهد شد که باید در گام نخست برای کسب سهمیه های به جامانده المپیک 2021 به میدان بروند. بر این اساس قرار است پیکارهای گزینشی المپیک در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده برگزار گردد که نمایندگان کشتی آزاد در اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم و ملی پوشان کشتی فرنگی در اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک کوشش خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1396

به "دورخیز کشتی ایران برای قهرمانی آسیا و کسب سهمیه های المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورخیز کشتی ایران برای قهرمانی آسیا و کسب سهمیه های المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید