شرایط زنان باردار در یمن بسیار وخیم است

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اخبار الیمن، صندوق جمعیت سازمان ملل نسبت به فوت بیش از 48 هزار زن یمنی به دلیل عوارض بارداری و زایمان به دلیل نبود امکانات و بسته شدن مراکز پزشکی در این کشور در سایه گسترش ویروس کرونا هشدار داد.

شرایط زنان باردار در یمن بسیار وخیم است

این صندوق خواهان اختصاص فوری 59 میلیون دلار برای مهیا نمودن نظارت پزشکی بر زنان باردار و زنانی که وضع حمل کرده اند تا انتها سال 2020 شد.

صندوق جمعیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای اظهار داشت که نیمی از مراکز بهداشتی در یمن یا کاملاً بسته شده اند و یا به صورت جزئی فعالیت می کنند و تنها 20 درصد از این مراکز خدمات سلامت مادر و کودک ارائه می دهند چرا که نبود امکانات و خسارات وارده بر اثر جنگ در یمن باعث به وجود آمدن این شرایط شده است.

این صندوق تاکید کرد که تجهیزات پزشکی در یمن یا کافی نیست و یا بسیاری قدیمی است و در هر 2 ساعت یک زن یمنی در حال وضع حمل می میرد و از هر 10 زایمان 6 زایمان بدون حضور یک قابله ماهر صورت می گیرد. بیش از یک میلیون زن باردار و شیرده در یمن از سو تغذیه رنج می برد. از هر 10 زن 4 زن قبل از وضع حمل هیچ نظارت پزشکی دریافت نکرده اند.

لازم به ذکر است که تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن که از سال 2015 آغاز شده و هم چنان ادامه دارد باعث به وجود آمدن وخیم ترین بحران در جهان شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1058

به "شرایط زنان باردار در یمن بسیار وخیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط زنان باردار در یمن بسیار وخیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید