پاریس، لندن و برلین از پیوستن 6 کشور اروپایی دیگر به اینستکس استقبال کردند

به گزارش مجله همراهان، پاریس، لندن و برلین از پیوستن شش کشور جدید اروپایی شامل بلژیک، دانمارک، فنلاند، نروژ، هلند و سوئد به اینستکس استقبال کردند.

پاریس، لندن و برلین از پیوستن 6 کشور اروپایی دیگر به اینستکس استقبال کردند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز سه کشور اروپایی که در سال 2015 بخشی از توافق هسته ای ایران بودند، در بیانیه ای مشترکی اعلام کردند: فرانسه، آلمان و بریتانیا به عنوان سهامداران موسس اینستکس (ابزار حمایت از معامله های تجاری) از تصمیم دولت های بلژیک، دانمارک، فنلاند، نروژ، هلند و سوئد برای پیوستن به این ساز و کار به عنوان سهامدار به گرمی استقبال می نمایند.

اینستکس با هدف تهسیل مبادلات تجاری اروپا و ایران در چارچوب برجام و با هدف کاهش تبعات تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران در اوایل فوریه سال 2019 (بهمن 1397) توسط فرانسه، آلمان و بریتانیا نهایی و ثبت شد. مقر این گروه در پاریس فرانسه است، مدیریت اجرایی آن را آلمان بر عهده دارد، بریتانیا نیز رئیس کمیته نظارت است. سه ماه پس از ایجاد اینستکس، شرکت ایرانی آن نیز 29 آوریل (9 اردیبهشت) نیز به ثبت رسید. اما تاکنون هیچ تراکنش اقتصادی به وسیله این سیستم انجام نشده است.

در بیانیه مشترک این سه کشور اروپایی تاکید شده است که پیوستن شش کشور جدید به اینستکس باعث تقویت بیشتر آن می گردد و کوشش های اروپایی برای تسهیل تجارت مشروع بین اروپا و ایران را نشان می دهد.

این سه کشور در بیانیه خود این اقدام را نشانه ای از تعهد آن ها به توافق هسته ای سال 2015 عنوان نموده اند. فرانسه، بریتانیا و آلمان همچنین به ایران هشدار دادند که باید به تعهدات خود در این توافق بدون هیچ گونه تأخیری برگردد.

این سه کشور همچنین در بیانیه مشترک به آمادگی خود برای آنالیز ساز و کار حل اختلاف (مکانیستم ماشه) اشاره کردند و افزودند: ما همچنان به ادامه کوشش های خود برای رسیدن به یک راه چاره دیپلماتیک در چارچوب برجام متعهدیم.

  • فرانسه ایران را به بازگشت تحریم ها تهدید کرد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 554

به "پاریس، لندن و برلین از پیوستن 6 کشور اروپایی دیگر به اینستکس استقبال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس، لندن و برلین از پیوستن 6 کشور اروپایی دیگر به اینستکس استقبال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید