پنیر گوسفندی هم لاکچری شد ، پنیرهای 300 تا 400 گرمی چند؟ ، جدول قیمت مناسب ترین پنیرهای سفید بازار را ببینید

به گزارش مجله همراهان، پنیر سفید نسبت به بقیه پنیرهای بازار قیمت مناسب تری دارد و البته مورد مصرف افراد بیشتری هم است. قیمت هر کیلو پنیر سفید فله ای در میادین میوه وتره بار 67 هزار و 500 تومان و در لبنیاتی های سطح شهر 85 هزار تومان است.

پنیر گوسفندی هم لاکچری شد ، پنیرهای 300 تا 400 گرمی چند؟ ، جدول قیمت مناسب ترین پنیرهای سفید بازار را ببینید

خبرنگاران- مرضیه ثمره حسینی: برای ما ایرانی ها، نان و پنیر صبحانه سنتی خوشمزه ای است که گاه عصرانه دلچسبی هم می گردد. این صبحانه ساده که پایه اصلی صبحانه های ایرانی است، از روزگاران قدیم محبوب ما بوده. شاهد آن نوشته های ژان شاردن، گردشگر فرانسوی، است که به عهد صفویان (حدود 350 سال پیش) به اصفهان آمد و توضیح دیده های خود را در قالب سفرنامه پیاده کرد.

در سفرنامه شاردن در وصف وعده صبحانه آبا و اجداد ما اینگونه نوشته شده است: صبحانه اشخاص میانه الحال عبارت است از یک تکه نان که در سینی چوبی رنگ زده براق قرار گرفته است، با مقداری پنیر و یک کاسه ماست و یک کاسه دوغ، و یک یا دو نوع میوه که یکی از آنها غالبا خربزه است. برای هر یک از افراد، یک سینی خاص به توضیحی که گذشت آماده می گردد. در ایران، پنیر را به صورت قطعات سخت درست نمی نمایند. آنان همچنان که ما اروپاییان کره را در کوزه های مخصوص نگه می داریم پنیر را در پوست بز ذخیره می نمایند و هر وقت بخواهند مقداری از آن را به صورت ورقه های نازکی برمی گیرند. این ورقه های نازک پنیر را مخصوصا در فصل تابستان با دوغ می آمیزند و با کوبیده دانه های بنه مخلوط می نمایند و می خورند.

مطابق با صحبت های شاردن، همچنان پنیر از خوراکی های اصلی میز صبحانه بسیاری از ما است و خوشبختانه امروز در بسته بندی های مختلف با طعم های مختلف عرضه می گردد. اما تفاوت امروز با گذشته این است که پنیر نیز از قافله گرانی ها عقب نمانده و قشر میانه الحال دیگر توان خرید و مصرف پنیرهایی مانند پنیر گوسفندی لیقوان یا پنیر تبریزی که در دنیا به نام پنیر سفید آذربایجانی شناخته می گردد، را ندارد.

پنیر گوسفندی و پنیر بز لاکچری شد

در حال حاضر، هر کیلو پنیر لیقوان ممتاز در میادین میوه و تره بار شهرداری که نسبت به مغازه های سطح شهر مقرون به صرفه تر است، 155 هزار تومان است. این در حالی است که این نوع پنیر در لبنیاتی های سطح شهر به صورت فله ای 270 تا 300 هزار تومان به فروش می رود.

پنیر لیقوان در بسته بندی با وزن های مختلف هم عرضه می گردد که قیمت آن نسبت به نوع فله ای گران تر است. نکته جالب توجه اینکه در توضیحات پنیر گوسفندی بعضی برندها، عبارت توقف فراوری و ناموجود درج شده است. برای مثال، پنیر لیقوان آلیما با وزن 750 گرم که قیمت آن 260 هزار تومان بوده است، در حال حاضر در سایت های خرید اینترنتی موجود نیست.

بسته 350 گرمی پنیر پروسس گوسفندی کاله 71 هزار تومان و بسته 400 گرمی پنیر سنتی گوسفندی می ماس 125 هزار تومان قیمت دارد.

از دیگر پنیرهای گران و البته کمیاب بازار، پنیر بز است. پنیر بز 100 گرمی شیرمو 59 هزار تومان، پنیر لیقوان بز 300 گرمی پاک 98 هزار تومان و پنیر فتا بز کاله 400 گرمی 130 هزار تومان است.

پنیر بلغاری که از شیر گاو تهیه می گردد، در رتبه بعدی پنیرهای گران بازار است. پنیر بلغاری پگاه 400 گرمی 89 هزار تومان و بسته 800 گرمی آن 181 هزار تومان است. پنیر بلغاری صباح 400 گرمی هم 80 هزار تومان قیمت دارد.

پنیر لاکتیکی که در تهیه آن از افزودنی و چربی گیاهی استفاده نمی گردد، هم پنیر به نسبت گرانی است. هر کیلو پنیر لاکتیکی در میادین میوه و تره بار 87 هزار و 500 تومان است. بسته 270 گرمی پنیر لاکتیکی هراز 39 هزار و 800 تومان است. پنیر لاکتیکی 800 گرمی صباح 100 هزار تومان و دبه 1100 گرمی پنیر لاکتیکی هراز هم 129 هزار تومان است.

  • صف های طولانی برای خرید مرغ منجمد | رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی : تا 20 ادیبهشت ماه صبرکنید...

جدول قیمت مناسب ترین پنیرهای سفید بازار

پنیر سفید نسبت به بقیه پنیرهای بازار قیمت مناسب تری دارد و مورد مصرف افراد بیشتری هم است. قیمت هر کیلو پنیر سفید فله ای در میادین میوه وتره بار 67 هزار و 500 تومان و در لبنیاتی های سطح شهر 85 هزار تومان است.

در جدول زیر، ما قیمت بسته های 300 تا 400 گرمی پنیر سفید را که به نوعی مقرون به صرفه ترین پنیرهای بازار است، آورده ایم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2274

به "پنیر گوسفندی هم لاکچری شد ، پنیرهای 300 تا 400 گرمی چند؟ ، جدول قیمت مناسب ترین پنیرهای سفید بازار را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنیر گوسفندی هم لاکچری شد ، پنیرهای 300 تا 400 گرمی چند؟ ، جدول قیمت مناسب ترین پنیرهای سفید بازار را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید