چین به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در امارات

به گزارش مجله همراهان، هم اکنون علاوه بر امریکا، کشورهای فرانسه و بریتانیا نیز در امارات نیروی نظامی دارند.

چین به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در امارات

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال اطلاع داد چین به دنبال ایجاد پایگاه نظامی دریایی در امارات است.

به گزارش خبرنگاران، چین دومین اقتصاد عظیم دنیا بعد از امریکا و عظیمترین واردنماینده نفت خام دنیا است. خلیج فارس یکی از مراکز مهم تامین نفت خام چین است.

به گفته این روزنامه، این اقدام باعث نارضایتی امریکا شده است. مقامات امریکایی در همین ارتباط تهدید نموده اند ممکن است قرارداد فروش جنگنده های اف 35 به امارات را تعلیق نمایند.

هنوز مقامات امارات و چین این خبر را تایید یا تکذیب ننموده اند.

هم اکنون علاوه بر امریکا، کشورهای فرانسه و بریتانیا نیز در امارات نیروی نظامی دارند. امریکا و فرانسه در امارات، پایگاه نظامی دارند.

این روزنامه می گوید امریکا دو هواپیمای نظامی چین را رهگیری نموده که در امارات، محموله هایی را تخلیه نموده اند.

وال استریت ژورنال ادامه داد این اتفاق می تواند آینده فروش جنگنده های اف-35 امریکا به امارات را تهدید کند.

روزنامه به نقل از مقامات امریکایی نوشت: واشنگتن به ابوظبی هشدار داده ایجاد پایگاه نظامی چین در خاک امارات به معنی انتها معامله فروش جنگنده های اف 35 به این کشور است.

امریکا در این معامله 50 جنگنده اف 35 ، 18 فروند هواپیمای بدون سرنشین و مهمات پیشرفته به امارات می فروشد. این معامله 23 میلیارد دلار ارزش دارد.

مقامات امریکایی گفته اند کوشش می نمایند ضمانت هایی را از اماراتی ها درباره تسلیحات امریکایی کسب نمایند. براساس این ضمانت ها، امارات به چینی ها یا دیگران اجازه نخواهد داد به تسلیحات و فناوری های نظامی امریکایی دسترسی داشته باشد.

بعضی مسوولان وزارت دفاع امریکا گفته اند اعتقاد دارند چین به دنبال ایجاد پایگاه نظامی دریایی در امارات است. گزارش های اطلاعاتی نشان می دهد پکن اعزام چند صد نیروی نظامی به امارات را آنالیز نموده است.

بعضی منابع هم گفته اند مقامات امریکایی در سفر به منطقه خاورمیانه و به ویژه امارات، نگرانی های خود را از همکاری های نظامی با چین اعلام کردند.

وال استریت ژورنال ادامه داد مقامات امریکایی، امارات را شریک مهم امنیتی می دانند چرا که امارات در جنگ علیه القاعده و داعش و استقرار نیرو در افغانستان با امریکا و شرکای آن همکاری داشته است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1689

به "چین به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید