کارآفرینی برای 17 نفر با راه اندازی کارگاه شیرینی پزی به وسیله مددجوی کمیته امداد

به گزارش مجله همراهان، مددجوی کارآفرین کمیته امداد با راه اندازی کارگاه شیرینی پزی زمینه اشتغال 17 نفر از مددجویان و افراد نیازمند را فراهم کرد.

کارآفرینی برای 17 نفر با راه اندازی کارگاه شیرینی پزی به وسیله مددجوی کمیته امداد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، امید کاویانی متولد سال 1369 فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بافت است که با دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال از این نهاد و راه اندازی کارگاه فراوری شیرینی علاوه بر خودکفایی خود توانسته زمینه اشتغال 17 نفر را نیز فراهم کند.

این کارآفرین پیروز که حدود 10 سال است کارگاه فراوری شیرینی را راه اندازی نموده، در خصوص شرایط زندگی، کار و حرفه خود می گوید: در ابتدا که تحت حمایت کمیته امداد بودیم به علت نداشتن منبع عایدی به سختی زندگی می گذراندیم که با حمایت کمیته امداد و هدایت و مشاوره و دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پیروز به راه اندازی کارگاه فراوری شیرینی شدم.

وی می افزاید: با دریافت 63 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال از کمیته امداد طرح خود را راه اندازی کردم و توانستم زمینه اشتغال 17 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کنم.

این فرزند مددجوی پیروز می گوید: هم اکنون برای تعویض دستگاه های کارگاهم و هم چنین خرید دستگاه های نو نیازمند حمایت و تسهیلات هستم که در صورت دریافت تسهیلات و تعویض و خرید دستگاه های نو توانایی افزایش نیروی کار خود تا دو برابر رادارم.

کاویانی عدم وجود نیروی کار آموزش دیده در شهرستان بافت را یکی از مسائل اصلی تأمین نیرو عنوان می نماید و می گوید: در کارگاه شیرینی پزی خود این آمادگی را داریم برای افراد جویای کار آموزش های لازم استادکاری را ارائه دهیم تا در آینده بتوانند برای خود شغل و منبع عایدیی ایجاد نمایند. از مسئولان شهرستان تقاضا دارم زمینه آموزش افراد جویای کار را در شهرستان فراهم نمایند تا علاوه بر اشتغال این افراد از مهاجرت آن ها به مرکز استان جلوگیری گردد.

وی می افزاید: کمیته امداد با همراهی و بازدید های مستمر از کارگاه موجب برطرف کبود ها و ارائه مشاوره های لازم و بعلاوه توسعه و پیشرفت کارم شده است.

این کارآفرین جوان شیرینی های فراوریی خود را علاوه بر استان کرمان به استان هرمزگان و جزیره قشم نیز ارسال می نماید.

آقای کاویانی با بیان اینکه کسب رزق و روزی حلال مهم ترین انگیزه و عامل پیشرفت کارش بوده می گوید: با توجه به شرایط دشواری که در زندگی تجربه کردم توانستم روی پای خودم بایستم و خودکفا شوم و امروز نه تنها به توانمندی رسیده ام بلکه برای دیگر خانواده های نیازمند نیز کار و اشتغال ایجاد نموده ام.

وی ضمن تقدیر از حمایت های خوب کمیته امداد گفت: بدون شک اگر هدایت ها و همراهی های این نهاد نبود من نمی توانستم این کارگاه را راه اندازی کنم و با راه اندازی این کارگاه توانستم علاوه بر خودکفایی خود زمینه اشتغال افراد نیازمند دیگری را فراهم کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2116

به "کارآفرینی برای 17 نفر با راه اندازی کارگاه شیرینی پزی به وسیله مددجوی کمیته امداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرینی برای 17 نفر با راه اندازی کارگاه شیرینی پزی به وسیله مددجوی کمیته امداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید