کاهش فراوری سیمان، آلومینیوم و کنسانتره ذغال سنگ

به گزارش مجله همراهان، آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که فراوری بیش از نیمی از کالاهای منتخب معدنی در شهریور ماه نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته است.

کاهش فراوری سیمان، آلومینیوم و کنسانتره ذغال سنگ

به گزارش خبرنگاران، گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت فراوری کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی، در شش ماهه نخست امسال نشان می دهد که فراوری اکثر محصولات معدنی در نیمه اول سال افزایش یافته است. اما فراوری هشت محصول از کالاهای منتخب معدنی نسبت به مرداد ماه کاهش داشته است.

طبق این آمار کاتد مس با رشد فراوری 69.7 درصدی همچنان در صدر جدول محصولات منتخب معدنی است که میزان فراوری آن در شهریور ماه به 1873.9 هزار تن رسیده است. بعد از کاتد مس با فاصله نسبتا زیادی ظروف شیشه ای، سنگ آهن، فولاد خام و ظروف چینی قرار گرفته است که فراوری آن ها به ترتیب 13.9، 10.4، 10.3 و 9.4 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می دهد که میزان فراوری آلومینا، کاشی، شمش آلومینیوم، کنسانتره ذغال و فولاد خام در شش ماهه نخست امسال 0.1 تا 10.3 نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما میزان فراوری آن ها در شهریور ماه نسبت به ماه قبل از آن به ترتیب 3.6، 1، 4.3، 3.5 و 0.1 درصد کاهش یافته است.

پیش تر رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم در گفت وگو با خبرنگاران از احتمال 25 کاهش درصدی فراوری محصولات آلومینیوم در ماه های آینده به علت کمبود مواد اولیه خبر داده بود.

میزان فراوری سیمان نیز در شهریور ماه امسال نسبت به مرداد ماه 13.5 درصد افت نموده و به حدود 4470.9 هزار تن رسیده است. همچنین میزان فراوری این محصول در شش ماه نخست امسال 3 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

طبق این آمار با وجود اینکه میزان فراوری شیشه جام و چینی بهداشتی در شهریور ماه امسال نسبت به ماه پیش از آن 7.7 و 3.1 درصد افزایش داشته، اما همچنان رشد فراوری آن نسبت به سال گذشته منفی است، به طوریکه میزان فراوری این دو محصول معدنی در شش ماهه نخست امسال به ترتیب 5.1 و 28.2 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 108

به "کاهش فراوری سیمان، آلومینیوم و کنسانتره ذغال سنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فراوری سیمان، آلومینیوم و کنسانتره ذغال سنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید